Success Story Jak polski eCommerce zwiększył open rate wiadomości e-mail o 64% dzięki platformie do automatyzacji marketingu ExpertSender
eCommerceSklepy internetowe gromadzą masę danych na temat swoich klientów, najczęściej nie zdając sobie sprawy z tego, jak wielką wartość mają te informacje. Poziom wzrostu wskaźników po implementacji platformy do automatyzacji marketingu wykorzystującej te dane potrafi zaskoczyć nawet największych optymistów.
O firmie
Szopex to polska firma, od 1991 roku prowadząca sprzedaż obuwia i odzieży sportowej największych światowych marek (m.in. Adidas, Nike, Reebok). Poza sprzedażą stacjonarną w 27 lokalizacjach w całym kraju, firma od kilku lat prowadzi sprzedaż online za pośrednictwem 10 specjalistycznych sklepów internetowych, m.in. Sklep Koszykarza, Sklep Biegacza, Warsaw Sneaker Store, Zgoda FC, Buty dla malucha, Worldbox. Sklepy te odwiedza ponad milion użytkowników miesięcznie.
Branże
Cele
Aby usprawnić i uporządkować działalność prowadzonych przez siebie sklepów internetowych, firma potrzebowała prostego w obsłudze i wydajnego narzędzia do prowadzenia zautomatyzowanej wysyłki dużych ilości wiadomości e-mail oraz SMS do odrębnych baz subskrybentów. Ważna była zarówno wysoka dostarczalność, jak i możliwość szybkiej segmentacji bazy z uwzględnieniem maksymalnie dużej ilości zmiennych. Firma chciała w ten sposób poprawić wskaźnik open rate wysyłanych przez siebie wiadomości oraz wskaźnik konwersji. Poszukując nowego narzędzia do email marketingu oraz marketing automation, Szopex zwrócił się do firmy ExpertSender, której przedstawiciel w przeszłości zachęcał do przetestowania narzędzia.
Rozwiązanie
Po przetestowaniu, Szopex zdecydował się na platformę ExpertSender, która poza obsługą kanałów e-mail i SMS, oferuje także rozbudowany system tabel danych, z których można korzystać we wszystkich rodzajach wiadomości. Opcja dowolnego łączenia informacji z wielu tabel otworzyła przed Szopexem ogromne możliwości segmentacji wiadomości.
Sklep Biegacza odnotował aż 63% wzrost OR wiadomości e-mail.
Wyniki
Korzystanie z platformy ExpertSender pozwoliło Szopexowi na uporządkowanie i zautomatyzowanie wysyłki newsletterów dla każdego z 10 sklepów online. Umożliwiło także lepszą segmentację bazy kontaktów, co przełożyło się na wzrost całościowego współczynnika otwarć wiadomości (OR) w 2019 względem 2017 o 24%, w tym np. dla sklepu Worldbox wzrost ten wyniósł 44%, dla Sklepu Koszykarza – 41%, dla Sklepu Biegacza – aż 63%. Także udział sprzedaży z wiadomości automatycznych w całości sprzedaży z mailingu wzrósł globalnie o ok. 115%, przy czym dla sklepu Worldbox oraz Sklepu Koszykarza wzrost ten był ok. dziesięciokrotny, a w przypadku Sklepu Biegacza – nawet dwunastokrotny.
Udział sprzedaży z wiadomości automatycznych w całości sprzedaży z mailingu wzrósł globalnie o ok. 115%.
Obecnie z platformy ExpertSender bez trudności korzysta wielu pracowników firmy, co znacznie poprawiło organizację pracy w zakresie obsługi e-mail marketingu.
Zależało nam na bezawaryjności narzędzia, dużej dostarczalności wiadomości, dobrej komunikacji z działem wsparcia technicznego oraz możliwości szerokich działań przy minimalnym angażowaniu naszego działu IT. ExpertSender z powodzeniem spełnił większość tych oczekiwań.
Wykorzystana technologia
Tabele danych
Wejdź na wyższy poziom personalizacji wiadomości poprzez stosowanie dynamicznych treści.
Dynamiczna segmentacja
Pozwala na bezproblemowe modyfikacje segmentów w czasie rzeczywistym, opierających się na danych o zakupie i danych behawioralnych.
Personalizacja
Wykorzystująca zbierane dane pozwala na użycie różnych kanałów i danych behawioralnych, aby stworzyć niepowtarzalny customer experience.