(Darmowy e-book)Wielka Księga Porzuconych Koszyków!

Success Story Jak Masterlease w 12 miesięcy znalazł klientów dla 2 tysięcy aut dzięki marketing automation?

CFM

Automatyzacja marketingu coraz powszechniej wykorzystywana jest przez sklepy e-commerce, ale jej użycie nie ogranicza się tylko do tego sektora. Otóż okazuje się, że możliwości tego narzędzia z dużym powodzeniem wykorzystują także inne branże, w tym tak nieoczywista, jak CFM.

 
lat na rynku
 
oddziałów w Polsce
 
aut we flocie

O Masterlease

Masterlease to lider na rynku zarządzania flotą pojazdów (Car Fleet Management – CFM) w Polsce. Firma działa od 1995 roku i oferuje sprzedaż oraz wynajem aut w różnych formach finansowania. Obecnie zarządza flotą ponad 33 tysięcy samochodów. Aby sprostać oczekiwaniom dynamicznie zmieniającego się rynku, w 2020 roku firma uruchomiła nowy serwis o nazwie Automarket, który pozwala w bezpieczny i wygodny sposób wybrać samochód na użytek własny lub firmowy.

Branże

Zarządzanie flotą pojazdów

Cele

Aby zapewnić sukces nowemu serwisowi, twórcy Automarketu potrzebowali stworzyć od podstaw automatyzację komunikacji marketingowej i transakcyjnej z klientami. Masterlease potrzebował zaawansowanej technologii do tworzenia i zarządzania komunikacją z osobami zgłaszającymi przez stronę internetową serwisu Automarket zapotrzebowanie na pojazd. Firma chciała nie tylko wdrożyć solidną technologię do rozwijania nowego przedsięwzięcia biznesowego, ale także nauczyć się, jak z niej samodzielnie korzystać. Mówiąc obrazowo: Masterlease chciał nie tylko otrzymać kluczyki do dobrego auta, ale także nauczyć tym autem dobrze jeździć. W tym celu zaczęli szukać odpowiedniego partnera na polskim rynku. Pamiętając o wcześniejszych kontaktach z firmą ExpertSender, Masterlease poprosił o przygotowanie propozycji współpracy.

Rozwiązanie

Masterlease wykorzystał zaawansowany system do automatyzacji marketingu oferowany przez ExpertSender niczym narzędzie CRM (Customer Relationship Management), gromadząc w nim i zarządzając ogromnym zbiorem danych o potencjalnych i obecnych klientach. Korzystając z funkcji segmentacji podzielił ich na pięć segmentów, a następnie dla każdego z nich stworzył zautomatyzowany scenariusz komunikacji, tak aby zagospodarować najczęstsze rodzaje klientów. Wiadomości te zostały połączone z danymi w tabelach relacyjnych, w rezultacie każdy klient otrzymuje wysoce spersonalizowaną wiadomość, uwzględniającą np. bieżący krok rozpatrywania wniosku lub możliwość cross-sellingu.

Metoda Masterlease:

Spersonalizowane e-maile marketingowe

Zautomatyzowane wiadomości transakcyjne i marketingowe

Ścieżka zakupowa konsumenta

Dialogi na poszczególnych etapach customer journey.

Automatyzacja całej komunikacji w ścieżce zakupowej konsumenta pozwala na budowanie jego zaangażowania i przywiązanie do marki. Dzięki temu żaden klient nie otrzymuje nieistotnych, zbędnych wiadomości e‑mailowych, które zmniejszają prawdopodobieństwo ponownego zakupu. Zamiast tego dostaje spersonalizowaną wiadomość dopasowaną do jego wcześniejszych aktywności.

Wyniki

W ciągu pierwszych 12 miesięcy działania Automarketu, dzięki opartej na danych automatyzacji marketingu 2 tysiące aut znalazły swoich użytkowników.

W niedługim czasie Masterlease zbudował solidną, skuteczną i w pełni zautomatyzowaną komunikację z klientami serwisu Automarket. Proces wynajmu oraz kupna pojazdu jest wspierany przez w pełni spersonalizowaną komunikację e-mailową, oferującą m.in. onboarding, sprzedaż krzyżową (cross-selling) oraz informacje o każdej zmianie statusu wniosku. Pełne opomiarowanie lejka marketingowego/sprzedażowego daje firmie nie tylko wgląd w kompletne, uporządkowane dane dotyczące poszczególnych klientów, ale także pozwala podejmować skuteczne działania na rzecz zwiększania retencji.

Platforma obchodzi właśnie swoje pierwsze urodziny i świętuje ogromy sukces – w tym czasie dzięki pomocy platformy ExpertSender aż 2 tysiące aut znalazło swoich użytkowników. Firma zyskała także świetne narzędzie do pogłębienia wiedzy oraz agregacji danych o klientach, budowy ich lojalności, optymalizując wydatki marketingowe oraz koszty. Jednocześnie znacznie wzrósł know-how w zakresie automatyzacji komunikacji marketingowej zespołu bezpośrednio zaangażowanego w projekt.

ExpertSender to uniwersalne narzędzie do automatyzacji marketingu, dające bardzo szerokie możliwości tworzenia złożonych scenariuszy wielokanałowej komunikacji z prospectem i klientem. ExpertSender nie tylko tworzy świetne narzędzie, ale także uczy, jak je wykorzystać do zwiększania sprzedaży oraz retencji klientów. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy i polecamy ją innym firmom sprzedającym przez Internet.

Bartosz SpychalskiDigital Marketing Consultant w Masterlease

Wykorzystana technologia

Scenariusze marketing automation

Pozwalają na tworzenie dynamicznych ścieżek w cyklu życia klienta oraz na zwiększenie sprzedaży.

Tabele danych

Pozwalają na przechowywanie zewnętrznych danych klienta (np. historii zakupowej) i na ich użycie na potrzeby zaawansowanej segmentacji.

Dynamiczna segmentacja

Pozwala na bezproblemowe modyfikacje segmentów w czasie rzeczywistym, opierających się na danych o zakupie i danych behawioralnych.

Zaawansowana personalizacja

Pozwala na użycie różnych kanałów i danych behawioralnych, aby stworzyć niepowtarzalny customer experience.

Dołącz do ponad 1000 zadowolonych marek i rozwijaj e-biznes przy pomocy najlepszej platformy do marketing automation!

Umów Demo