Success Story Answear

Jak podnieść wyniki sprzedaży o 60% w 6 miesięcy dzięki marketing automation?

  • moda
  • e-commerce
  • retail

Czy pozyskiwanie nowych klientów jest jedynym sposobem na utrzymywanie wysokich wyników sprzedaży? Okazuje się, że obecnie kluczem do zapewnienia stałego wzrostu przychodu w e‑commerce jest retencja dotychczasowego klienta i budowanie z nim pozytywnej relacji.

Problem

Answear postanowił zmienić swój model biznesowy i oparł go na retencji oraz budowaniu pozytywnych relacji ze stałymi klientami. Skupiono się na zwiększeniu lojalności klienta oraz liczby kolejnych transakcji, wykorzystując automatyzację marketingu oraz dane behawioralne klientów.

Rozwiązanie

Answear wykorzystał innowacyjne narzędzia ExpertSender. Zaimportowano z różnych systemów dane behawioralne i transakcyjne, a następnie w oparciu o nie przygotowano kampanie marketing automation. Dane te obejmowały zwyczaje zakupowe klientów, częstotliwość i średnią wartość zamówień, aktywność na stronie, informacje o urządzeniu oraz liczbę punktów w programie lojalnościowym Answear Club.

Powracający klienci dokonują większej liczby transakcji, przez co są bardziej wartościowi niż klienci jednorazowi. Stąd też bardzo istotne jest budowanie długoterminowej lojalności wśród wszystkich konsumentów. Ponieważ pierwsze wrażenie jest najważniejsze, komunikacja z klientem powinna być spersonalizowana od samego początku i prowadzona w najbardziej efektywnym kanale.

0%

całkowitej sprzedaży pochodzi z marketing automation

Answear jest największym modowym sklepem online w Europie Środkowo‑Wschodniej, który nieustannie rozwija się od powstania w 2011 roku. W swojej ofercie ma ponad 300 marek (także własnych) oraz ponad 70 000 produktów w kategoriach: moda damską, męska i dziecięca.


Answear w liczbach

  • 12 000 000 wizyt na stronie miesięcznie
  • 1 100 000 subskrybentów
  • Ponad 550 000 użytkowników w social mediach
  • Działania w 7 krajach
Pobierz PDF

Czemu tak ważne jest zachęcanie jednorazowych klientów do dokonywania kolejnych transakcji?

Według RJ Metric, prawdopodobieństwo ponownego zamówienia wzrasta, gdy zwiększa się liczba transakcji danego klienta. Wzrasta też prawdopodobieństwo ponownego zamówienia. Po dwóch zakupach, prawdopodobieństwo kolejnego zakupu wzrasta do 32%, po 5 zakupach – do 70%, a po 10 transakcjach rośnie do 83%!

Nowi klienci

są do nich kierowane kampanie powitalne, a następnie wprowadzające, które mają na celu zebranie informacji o kliencie.

Aktywni klienci

otrzymują wiadomości behawioralne, oparte na ich aktywności zakupowej i akcjach podjętych na stronie sklepu. Obejmują one oferty specjalne, e‑maile z rekomendacjami zakupowymi, a także wiadomości rocznicowe, urodzinowe i lojalnościowe.

Klienci z malejącą aktywnością

dostają wiadomości przypominające o odwiedzeniu sklepu, a następnie kierowane są do nich wieloetapowe kampanie, których celem jest zachęcenie klienta do większego zaangażowania.

Cykl życia klienta ANSWEAR

Ścieżka zakupowa konsumenta ANSWEAR od momentu rozpoczęcia pracy z ExpertSender

Automatyzacja całej komunikacji w ścieżce zakupowej konsumenta pozwala na budowanie jego zaangażowania i przywiązanie do marki. Dzięki temu żaden klient nie otrzymuje nieistotnych, zbędnych wiadomości e‑mailowych, które zmniejszają prawdopodobieństwo ponownego zakupu. Zamiast tego dostaje spersonalizowaną wiadomość dopasowaną do jego wcześniejszych aktywności.

Rezultaty

60% – o tyle wzrósł udział transakcji pochodzących z kanałów e‑mailowych w ciągu pierwszych 6 miesięcy współpracy marki z ExpertSender. Oznacza to wzrost całkowitej sprzedaży z 2,8% do 4,5% z kanału marketing automation.

W ciągu zaledwie 30 dni udało nam się wprowadzić działania z zakresu marketing automation do 7 krajów – i to tuż przed najgorętszym okresem sprzedażowym. Dzięki ExpertSender wykorzystujemy dane transakcyjne w kampaniach, co pozytywnie wpływa na retencję klientów i liczbę transakcji. Prognozujemy, że poziom sprzedaży pochodzący z automatyzacji marketingu podwoi się przed końcem roku.

Marcin Nawrocki
Manager CRM, Answear

Użyte technologie

Scenariusze marketing automation

Umożliwiają tworzenie dynamicznych sekwencji kroków, które automatyzują ścieżkę zakupową klienta.

Dynamiczna segmantacja

W ExpertSender to prędkość, elastyczność i możliwość dynamicznego przeliczania subskrybentów w czasie rzeczywistym.

Rekomendacje produktów

Pogłębiają zaangażowanie konsumenta poprzezpodsuwanie im interesujących dla nich treści oraz są efektywnym sposobem maksymalizacji sprzedaży dodatkowej i wiązanej.

Masz pytania dotyczące tego, jak ExpertSender może pomóc w rozwoju Twojej firmy?

Z przyjemnością porozmawiamy z Tobą o tym jak możesz zwiększać konwersję w kanałach: E-mail, SMS, Web, Mobile i nie tylko. Dziękujemy za przeczytanie naszego Success Story!

Kontakt

Zadzwoń: +48 58 351 33 30

  • Wakacje.pl logo
  • CCC logo
  • Michelin logo
  • National Geographic logo
  • Victoria Secret logo
  • Leroy Merlin logo
  • Play logo