E-mail marketing

Zalety i cele e-mail marketingu

Zalety e-mail marketingu

Email marketing jest najtańszym, a jednocześnie najbardziej efektywnym kanałem marketingowym. Najważniejsze zalety email marketingu:

Mierzalność

Dokładnie wiadomo, ile wiadomości zostało wysłanych, ile faktycznie dotarło do adresata, do kogo i kiedy wysłano komunikację, kto przeczytał wiadomość, co i kogo zainteresowało.

Natychmiastowość

Przesłanie wiadomości email trwa sekundy, co pozwala na komunikowanie treści ściśle związanych z bieżącymi działaniami; informacje zwrotne o aktywności odbiorców są rejestrowane natychmiast, kiedy występuje określone zdarzenie.

Skalowalność

Z email marketingu z sukcesem korzystają zarówno organizacje posiadające 100 odbiorców, jak i te, które regularnie kontaktują się z milionami odbiorców.

Trafność

Nieustannie zbierane informacje na temat aktywności odbiorców pozwalają dokonywać ich segmentacji w dowolnie złożony sposób; pozwala to wysłać komunikację precyzyjnie dobraną do oczekiwań odbiorców.

Indywidualność

Automatyczne wysyłanie spersonalizowanych wiadomości, które odbiorca postrzega, jako przygotowane specjalnie dla niego. Np. życzenia wysłane w dniu urodzin, czy pytanie o jakość usługi kilka dni po jej wykonaniu.

Oszczędność

Koszt dotarcia do odbiorców jest wielokrotnie niższy, niż w przypadku papierowej komunikacji seryjnej wysłanej za pośrednictwem tradycyjnej poczty; znikają koszty związane z drukowaniem, wysyłką i logistyką.

Ekologia

Korzystanie z email marketingu chroni środowisko – zużycie papieru, toksyczne farby drukarskie, tonery do drukarek, emisja CO2 podczas transportu – to tylko niektóre ekologiczne oszczędności.

Cele e-mail marketingu

Za pomocą komunikacji poprzez email pomagamy organizacjom osiągać istotne cele:

  • Zwiększanie sprzedaży i przychodów
  • Zwiększanie częstotliwości kontaktu z marką
  • Zwiększanie liczby odwiedzin na stronach WWW
  • Bezpośrednie komunikowanie się z klientami / partnerami / inwestorami
  • Eliminacja kosztów korespondencji drukowanej
  • Badanie skuteczności reklam w tradycyjnych mediach
  • Animowanie kampanii w mediach społecznościowych
  • Zwiększanie liczby czytelników i komentarzy na blogu
  • Powiększanie bazy odbiorców email
  • Pogłębianie wiedzy na temat własnych klientów
  • Angażowanie potencjalnych klientów w relacje biznesowe
  • Zbieranie funduszy od sponsorów i darczyńców
  • Zapewnianie zgodności komunikacji email z prawem i najlepszymi praktykami
  • Minimalizacja liczby wiadomości błędnie klasyfikowanych jako Spam

Zamów spersonalizowane demo
ze specjalistą ExpertSender

Zgadzam się

Używamy cookies, aby zapisać informacje z danej sesji takie jak historia aktywności użytkownika na stronie. Ma to na celu zapewnienie lepszej obsługi przy kolejnej wizycie na stronie serwisu lub dostosowanie zawartości strony ExpertSender do wymagań różnych typów przeglądarek internetowych. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.