15 lipca – Światowy Dzień Bez Telefonu Komórkowego

Domyślamy się, że nie świętujesz, a wpis ten czytasz na ekranie swojego smartfona… 😉  

Będziesz też dzisiaj scrollować Instagrama lub TikToka, polubisz kilka postów od osób, których nie widziałeś/-aś od miesięcy, a na koniec kupisz w sklepie internetowym coś, czego na pewno aż tak bardzo nie potrzebujesz. I wcale Ci się nie dziwimy! 

Bez telefonu jak bez ręki 

Internauci coraz częściej wolą korzystać ze smartfona zamiast z komputera. Na całym świecie jest już prawie 4 mld użytkowników smartfonów (wg danych Statista) i “tylko” 2 mld komputerów osobistych (wg danych Forrester Research). Z telefonów korzystamy najczęściej w łóżku, podczas oglądania telewizji czy jedzenia posiłków (według badań Banku Millenium – Mobilny Portret Polaka). Bez urządzenia mobilnego coraz częściej odczuwamy FOMO (ang. fear of missing out – lęk, że coś nas ominie) i wolimy zapomnieć zabrać z domu portfela niż komórki (IRBIS). To wszystko oznacza nie tylko więcej pracy dla fizjoterapeutów i psychologów, ale również marketerów i specjalistów od e-commerce. Dlaczego? 

E-commerce czy może m-commerce? 

Udział urządzeń mobilnych w e-handlu zwiększa się z roku na rok. W 2020 odpowiadał za aż 65 proc. globalnej sprzedaży w kanałach elektronicznych (Global Trends Report, Business Insider). Według prognoz Insider Intelligence, globalny m-handel odnotuje w 2021 roku wzrost o 18,3 proc., czyli więcej niż 14,3 proc. wzrostu spodziewanego w obszarze e-handlu. Sprzyjają temu: rozwój bankowości elektronicznej i systemów płatności, wdrożenie możliwości zakupów bezpośrednio w mediach społecznościowych czy odejście od standardowych stron internetowych na rzecz intuicyjnych aplikacji. 

Zrób sobie przerwę od smartfona

Czy to nie brzmi ekscytująco – i niepokojąco zarazem? Urządzenia mobilne są przyszłością handlu, nauki i rozrywki. Zdecydowanie nie chcielibyśmy, żeby zniknęły. Jednak dla zdrowia głowy (i portfela) warto czasem zrobić sobie dzień przerwy od smartfona.  

Może Ty swoją przerwę zrobisz właśnie dzisiaj? 

Napisał
Dominika Rabczuk
Marketing Communication Specialist w ExpertSender
 
 
 
Zobacz jak to działa
Przekonaj się, jak możesz zwiększyć zyski korzystając z platformy do multichannel marketing automation ExpertSender.
Zapytaj eksperta
Demo ExpertSender