Webinar 9.05!
Automatyzacja SMS marketingu w sklepie internetowym Jak zrobić to dobrze?

Poznaj hollywoodzkie scenariusze na zwiększenie sprzedaży w Twoim e-commerce

Image

Scenariusze marketing automation to proste w użyciu narzędzie o wielkiej mocy. Dodając je do swojej strategii marketingowej, skutecznie zwiększysz sprzedaż w swoim e-sklepie i zaprojektujesz efektywny dialog Twojej marki z klientami. 

Chcesz wiedzieć, jak z pomocą scenariuszy wyprzedzić konkurencję i automatycznie stworzyć swojej marce stałe miejsce w sercu klientów? Czytaj dalej.  

Artykuł jest wstępem dowebinaru o scenariuszach marketing automation, który poprowadzimy 7 czerwca 2023 o godzinie 11:00 . Link do zapisu znajdziesz na końcu artykułu.  

Czym są scenariusze marketing automation? 

Scenariusze marketing automation to zaprogramowane sekwencje akcji, które automatycznie reagują na określone zdarzenia lub zachowania klientów na Twojej stronie.  

Klient porzucił koszyk pełen produktów? A może zapisał się na newsletter? Umiejętnie zaprojektowany scenariusz zareaguje na takie zachowania klienta, podsyłając mu kod rabatowy lub ofertę bezpłatnej dostawy. 

W branży e-commerce scenariusze są podstawą strategii marketing automation. Dobrze „napisane” scenariusze skutecznie aktywizują klientów i budują ich nawyki zakupowe

A dlaczego ważne jest zachęcanie klientów do częstszych zakupów? Według RJ Metric, prawdopodobieństwo kolejnego zamówienia wzrasta, gdy zwiększa się liczba transakcji klienta. Po dwóch zakupach, prawdopodobieństwo kolejnego zakupu wzrasta do 32%, po 5 transakcjach – do 70%, a po 10 rośnie do 83%!  

Tym sposobem wartość klienta (customer lifetime value) wzrasta w krótkim czasie, rośnie jego przywiązanie do marki, a w efekcie rosną przychody firmy. Brzmi jak hollywoodzka historia z dobrym scenariuszem w tle. 

Scenariusze w e-commerce. Korzystasz? Skorzystasz! 

Scenariusze automatyzacji rozwijają skrzydła biznesom online – potwierdzone info! Jeśli jeszcze z nich nie korzystasz, sprawdź powody, dla których warto: 

  • Lead nurture – czyli proces budowania relacji z klientami. Częstszy kontakt z klientem przekłada się na większą liczbę transakcji. Klient widzi, że o nim pamiętasz i znasz jego preferencje – z dużym prawdopodobieństwem odwdzięczy się zakupem. 
  • Trafna, spersonalizowana komunikacja – scenariusze ułatwiają masową komunikację. zachowując jej osobisty wydźwięk. Masz tysiące klientów, ale w e-mailach zwracasz się do nich po imieniu i podsyłasz specjale oferty dostosowane do ich indywidualnego gustu. 
  • Rosnąca świadomość marki – częste wystawianie klientów na dobre treści sprawia, że zapamiętują oni Twoją markę i przypominają sobie o niej w momencie, gdy robią zakupy online. 
  • Rosnące przychody – dobrze zaprojektowania komunikacja dostarcza klientom komunikaty w odpowiednim miejscu i czasie i w efekcie przyśpiesza konwersję. 

Kiedy stosować scenariusze marketing automation? 

Marketerzy doświadczeni w automatyzacji chórem krzykną: zapis do newslettera! Zgadza się, to klasyczna sytuacja, w której możesz zastosować prosty scenariusz.  

Po przekazaniu swojego adresu e-mailowego klient automatycznie znajdzie się w scenariuszu, który wyśle do niego zaprojektowane przez Ciebie wiadomości i pokieruje klienta dalej, zależnie od jego reakcji na wiadomości.  

W pierwszej wiadomości możesz wysłać klientowi obiecany przy zapisie kod zniżkowy, w kolejnej spersonalizowaną ofertę powitalną, a gdy klient nie dokonał jeszcze zakupu – w ostatnim e-mailu podeślij mu zestawienie przeglądanych produktów i rabat na dostawę.  

Scenariusze pomogą zautomatyzować również:  

  • Cotygodniową wysyłkę kolejnych części szkolenia. 
  • Wcześniejszą wysyłkę informacji do stałych klientów o rozpoczęciu wyprzedaży.  
  • Wysyłkę spersonalizowanego kodu rabatowego w urodziny klienta.  

Scenariusze o największym potencjale w e-commerce 

Wśród różnych scenariuszy marketing automation, istnieje kilka typów, które wykazują szczególnie duży potencjał w branży e-commerce: 

Porzucone przeglądanie (abandoned browse) – to scenariusz, który reaguje na sytuację, gdy klient jedynie przegląda produkty na stronie, ale nic nie kupuje. Za pomocą scenariusza wyślesz mu e-maila z przypomnieniem o przeglądanych produktach lub z ofertą specjalną, aby zachęcić go do powrotu i dokończenia zakupu. 

Porzucony koszyk (abandoned cart) – to jedno z najczęstszych zjawisk w e-commerce. Klienci dodają produkty do koszyka, ale nie kupują. Scenariusz odpowiadający na tę sytuację może automatycznie wysłać serię e-maili przypominających o produktach zostawionych w koszyku, oferując przy tym np. darmową dostawę lub rabat, żeby skłonić klienta do dokończenia transakcji. 

Spadek ceny (price drop) – scenariusz wykorzystuje informacje o preferencjach klienta i przeglądanych produktach do monitorowania spadków cen. Jeśli cena danego produktu spada, klient automatycznie dostanie wyczekiwaną wiadomość o obniżce, a Ty zwiększasz swoje szanse na sprzedaż. 

Hollywoodzki scenariusz na lepszą przyszłość Twojego e-biznesu - zapraszamy na webinar

Nie omówiliśmy jeszcze wszystkich zastosowań scenariuszy – zrobimy to na zbliżającym się webinarze! Dodatkowo w praktyce pokażemy Wam, jak takie scenariusze samodzielnie tworzyć w systemie. 

Podczas wydarzenia odkryjesz potencjał scenariuszy marketing automation. 

Dowiesz się, jak z ich użyciem budować trwałe relacje z klientami, zwiększać przychody firmy i osiągać wyższy CLV. 

Zarejestruj się na webinar i odkryj scenariusz na lepszą przyszłość swojego e-biznesu. 

Najnowsze wpisy:

Dzielimy się wiedzą i doświadczeniem!

Random photo

Post

Plany na 2024 rok –…

Czytaj więcej
Random photo

Post

Rok Postępu: 2023 okiem naszego…

Czytaj więcej
Random photo

Post

Przygotuj swoją kampanię e-mailingową na…

Czytaj więcej
Random photo