[Nagranie webinaru] Jak wykorzystać Twoje dane zbierane przez Twój eCommerce, by zwiększyć sprzedaż?

W zeszłym tygodniu Piotr Czynsz, nasz eCommerce Growth Manager, poprowadził webinar o tym, jak zwiększać sprzedaż wykorzystując dane zbierane przez eCommerce, takie jak: 

  • porzucone przeglądania produktów, 
  • porzucone koszyki, 
  • brak rekomendacji. 

Im więcej wiesz o swoim kliencie, tym bardziej skuteczna i angażująca będzie Twoja komunikacja. Jakie dane Ci w tym pomogą? Aktywność klientów w różnych kanałach (np. E-mail, Web, SMS, Mobile), dane behawioralne, czyli to jakie produkty klient przeglądał i czy dodał je do koszyka, a także dane transakcyjne, które powiedzą Ci co klient kupił, gdzie to kupił oraz w jakim czasie i miejscu. Te wszystkie dane pozwolą Ci stworzyć jeden profil klienta (tzw. single customer profile), dzięki któremu możesz wysłać wiadomości trafiające w punkt, bazując na informacjach z różnych źródeł jednocześnie!  

A w jaki sposób przeprowadzić komunikację z klientem, który np. porzucił koszyk tak, by zakończyła się sprzedażą? Możesz użyć scenariusza marketing automation, jak w poniższym przykładzie. Pokazuje on jakiego rodzaju wiadomości i w jakich kanałach warto wysłać, aby przekonać potencjalnego klienta do zakupu.  

Przykładowy scenariusz

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do obejrzenia nagrania całego webinaru, podczas którego Piotr opowiedział także o tym: 

  • co ma największy wpływ na wybór Polaków w konkretnym e-sklepie, 
  • co najbardziej irytuje Polaków w zakupach przez Internet, 
  • jak Polacy reagują na profilowanie i dopasowanie oferty w e-sklepie, 
  • jak wykorzystywać rekomendacje produktowe,  
  • jak używać spersonalizowanych wiadomości. 

Napisał
Jarek Wasielewski
Digital Content Specialist w ExpertSender
Po godzinach: lokalny historyk. Fan kontrabasu.
 
 
 
Zobacz jak to działa
Przekonaj się, jak możesz zwiększyć zyski korzystając z platformy do multichannel marketing automation ExpertSender.
Umów Demo
Demo ExpertSender