RaportZakupy online w Polsce 2020

Jak używać animowanych GIF-ów w e-mailach?

Chcesz zwiększyć współczynnik klikalności i ogólne zaangażowanie czytelników Twoich e-maili? A może szukasz sposobów na wzmocnienie CTA lub zwrócenie szczególnej uwagi na konkretną część newslettera? Animowane obrazy GIF mogą Ci pomóc. 

Dlaczego animowane GIF-y są tak skuteczne? 

Nasz mózg potrzebuje bodźców, a najlepsze są te… które się ruszają! E-mail to najpopularniejszy typ wiadomości, więc biorąc pod uwagę ich liczbę otrzymywaną przez Ciebie każdego dnia, zrozumiałe jest, że będziesz patrzeć tylko na te najbardziej angażujące. Kiedy zaczniesz przewijać i zobaczysz GIF-a (wow, porusza się!), to chcąc nie chcąc zwrócisz na niego uwagę! 

Jak stworzyć animowane GIF-y? 

Jest wiele serwisów, które Ci w tym pomogą, np. Ezgif czy Giphy. Narzędzia te pozwalają także zoptymalizować plik GIF: przyciąć go, zmniejszyć rozdzielczość lub liczbę klatek na sekundę. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, po prostu uruchom automatyczną optymalizację, która może nieznacznie obniżyć jakość obrazu GIF, ale znacznie zmniejszy oryginalny rozmiar pliku. Optymalny rozmiar GIF-a to mniej niż 5 MB, ale postaraj się, aby był jak najmniejszy. Zasada jest prosta: im mniejszy rozmiar GIF-a, tym szybciej się załaduje. 

Innym sposobem konwersji wideo do formatu GIF jest użycie oprogramowania Adobe Premiere lub Adobe Photoshop. 

Możesz także tworzyć GIF-y z kilku zdjęć, korzystając z usług takich jak Gifius albo Toolson. 

Możesz oczywiście pobrać gotowe pliki GIF z Internetu, ale upewnij się, że można je wykorzystać do celów komercyjnych. 

Rzeczy do zapamiętania 

Większość wersji MS Outlook nie obsługuje animowanych plików GIF, z wyjątkiem edycji 2019. Jeśli więc Twój odbiorca korzysta ze starszej wersji Outlooka, to zobaczy tylko pierwszą klatkę – czyli statyczny obraz. 

Aby mieć pewność, że kluczowe informacje dotrą do wszystkich odbiorców, niezależnie od używanej przez nich wersji aplikacji e-mail, podaj wszystkie niezbędne szczegóły – czyli CTA, kod rabatowy – w pierwszej klatce animowanego pliku GIF. 

Pamiętaj, że animacja powinna mieć jasny cel – może zilustrować fragment tekstu lub rozbawić odbiorcę. Jeśli jednak nie służy ona żadnemu celowi lub jest nadużywana, to ryzykujesz, że wywoła efekt odwrotny od zamierzonego. 

Kilka przykładów 

To teraz przyjrzyjmy się dobrym przykładom animowanych plików GIF. 

Netflix często umieszcza GIF-y w swoich newsletterach, aby promować premiery i recenzje seriali oraz filmów. Za każdym razem, gdy otwierasz od nich wiadomość, po prostu nie możesz się doczekać, aby zobaczyć, co tym razem przygotowali. 

Aby wyróżnić się na tle konkurencji podczas Black Friday, sklepy e-commerce używają animacji, aby przyciągnąć uwagę klientów do oferowanego przez siebie rabatu: 

Próbujesz zwiększyć lojalność klientów, wysyłając życzenia urodzinowe? Oto chwytliwy przykład z Pizza Hut: 

A co powiesz na świętowanie urodzin firmy? Zobacz, jak podeszło do tego Nike: 

Krótko mówiąc, wiele firm reprezentujących różne sektory używa animowanych plików GIF z jednego dobrego powodu: aby zwrócić Twoją uwagę. 

Bo w sumie czemu nie? 😊 

Napisał
Jarek Wasielewski
Digital Content Specialist w ExpertSender
Po godzinach: lokalny historyk. Fan kontrabasu.
 
 
 
Zobacz jak to działa
Przekonaj się, jak możesz zwiększyć zyski korzystając z platformy do multichannel marketing automation ExpertSender.
Zamów demo
Demo ExpertSender