Jak używać animowanych GIF-ów w e-mailach marketingowych?

Chcesz zwiększyć współczynnik klikalności i ogólne zaangażowanie czytelników Twoich e-maili marketingowych? A może szukasz sposobów na wzmocnienie swojego call-to-action lub zwrócenie szczególnej uwagi na konkretną część newslettera? Animowane GIF-y mogą Ci w tym pomóc.  

Dlaczego animowane GIF-y są tak skuteczne? 

To proste. Nasz mózg potrzebuje bodźców, a najskuteczniejsze są te… które się ruszają!

E-mail pozostaje najpopularniejszym typem wiadomości. Biorąc pod uwagę liczbę e-maili, jaką otrzymujesz każdego dnia, zrozumiałe jest, że będziesz reagować jedynie na te najbardziej angażujące. Czyli takie, które zawierają ruchome obrazki. Gdy przewijasz treść e-maila i widzisz GIF-y, które się ruszają, to chcąc nie chcąc zwrócisz na taką wiadomość większą uwagę. 

Jak stworzyć własny animowany GIF? 

Jest wiele serwisów internetowych, które Ci w tym pomogą, np. Ezgif czy Giphy. Strony te pozwalają także zoptymalizować gotowy plik GIF: przyciąć go, zmniejszyć rozdzielczość lub liczbę klatek na sekundę. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, po prostu skorzystaj z opcji automatycznej optymalizacji, która może nieznacznie obniżyć jakość obrazków GIF, ale zarazem znacznie zmniejszy oryginalny rozmiar pliku. Optymalny rozmiar GIF-a to mniej niż 5 MB, ale postaraj się, aby był jak najmniejszy. Zasada jest prosta: im mniejszy rozmiar obrazka GIF, tym szybciej się załaduje. 

Własnego GIF-a stworzysz także za pomocą programu Adobe Premiere lub Adobe Photoshop. 

Do stworzenia własnego animowanego plik GIF z kilku zdjęć możesz także wykorzystać jeden z programów dostępnych online, np. Toolson. 

Możesz oczywiście pobrać gotowe, przygotowane przez kogoś innego pliki GIF ze stron internetowych, ale najpierw upewnij się, że można je wykorzystywać do celów komercyjnych. 

Tworzenie animowanych GIF-ów – o czym musisz pamiętać 

Większość wersji programu MS Outlook (wyjątkiem jest tu edycja 2019) nie obsługuje ruszających się plików GIF. Jeśli więc Twój odbiorca korzysta ze starszej wersji Outlooka, to zobaczy tylko pierwszą klatkę – czyli statyczny obrazek. 

Aby mieć pewność, że kluczowe informacje dotrą do wszystkich odbiorców Twojej wiadomości, niezależnie od używanej przez nich wersji aplikacji do obsługi poczty elektronicznej, zawrzyj wszystkie niezbędne informacje – a więc np. call-to-action, kod rabatowy – w pierwszej klatce animowanego pliku GIF. 

Pamiętaj, że Twoja animacja powinna mieć jasny cel. Może zilustrować fragment tekstu lub rozbawić odbiorcę. Jeśli jednak nie służy ona niczemu i/lub jest nadużywana, to ryzykujesz, że wywoła efekt odwrotny do zamierzonego. 

Dobre przykłady animowanego GIF-a

To teraz przyjrzyjmy się kilku dobrym przykładom. 

Netflix często umieszcza obrazki w swoich newsletterach, aby promować premiery i recenzje seriali oraz filmów. W rezultacie za każdym razem, gdy otwierasz od nich wiadomość, po prostu nie możesz się doczekać, aby zobaczyć, co tym razem przygotowali.  

Aby wyróżnić się na tle konkurencji podczas zakupowego święta Black Friday, sklepy e-commerce używają animowanych obrazków, aby przyciągnąć uwagę klientów do oferowanego przez siebie rabatu: 

Próbujesz zwiększyć lojalność klientów, wysyłając im życzenia urodzinowe? Oto chwytliwy przykład z Pizza Hut:

A co powiesz na świętowanie urodzin firmy? Zobacz, jak podeszło do tego Nike: 

Krótko mówiąc, firmy reprezentujące różne sektory używają ruszających się plików GIF z jednego dobrego powodu: aby zwrócić Twoją uwagę. 

Bo w sumie czemu nie? 😊 

Chcesz zwiększyć zaangażowanie subskrybentów Twoich newsletterów?
Pragniesz zwiększyć ich konwersję? Zapytaj naszego eksperta, jak marketing automation może Ci w tym pomóc!
Zapytaj eksperta
Napisał
Jarek Wasielewski
Digital Content Specialist w ExpertSender
Po godzinach: lokalny historyk. Fan kontrabasu.
 
 
 
Zobacz jak to działa
Przekonaj się, jak możesz zwiększyć zyski korzystając z platformy do multichannel marketing automation ExpertSender.
Zapytaj eksperta
Demo ExpertSender