WebinarMarketing automation w procesie zakupowym: 3 sprawdzone sposoby na skuteczną personalizację komunikacji z klientem

Jak stworzyć SMS-a, który będzie dobrze konwertował?

Czy wiesz, że niektóre e-sklepy osiągają współczynnik otwierania wiadomości SMS na poziomie 98%? Jak to możliwe? Cóż, wiadomości tekstowe są znacznie bardziej zauważalne niż wiadomości odbierane poprzez jakikolwiek inny kanał. Umiejętnie zaprojektowane SMS-y mogą zdziałać cuda dla Twojego e-handlu. Oto jak się do tego zabrać. 

Nie spamuj 

To powinno być oczywiste, ale i tak warto to podkreślić. Wysyłaj SMS-y do swoich subskrybentów tylko wtedy, gdy masz naprawdę ważne informacje, wymagające działania z ich strony, np. specjalną wyprzedaż błyskawiczną. Dzięki temu Twoi odbiorcy nie nauczą się ignorować Twoich wiadomości, a wręcz przeciwnie, będą oczekiwać każdego SMS-a od Ciebie z ekscytacją! 

Twórz wiadomości proste i jasne 

Pamiętaj, że nie wysyłasz swoim subskrybentom eseju ani opowiadania. Twoja wiadomość musi być krótka, jasna i na temat. Twoi subskrybenci powinni od razu wiedzieć, dlaczego ją otrzymali i jaką przynosi im ona korzyść. 

Ponadto, jeśli w wiadomości zawierasz kod promocyjny (a to jest bardzo dobry pomysł!), to rozważ użycie obrandowanych adresów URL, aby dodatkowo zwrócić uwagę odbiorców. 

Wysyłapojednycze SMS-y 

Wyjdź poza masowe wysyłanie i od czasu do czasu potraktuj każdego subskrybenta indywidualnie. Znajdź okazję, by zaskoczyć pojedynczych klientów, np. wysyłaj SMS-em indywidualne kody promocyjne np. w urodziny subskrybenta lub rocznicę jego pierwszego zakupu. To sprawi, że Twoi klienci poczują się docenieni i będą chcieli pozostać z Twoją marką czy sklepem. 

Jeden z naszych klientów, polska marka MK Fresh, osiągnął aż 67% wzrost wartości zamówienia (OV), 34% wzrost współczynnika klikalności (CTR) i 33% wzrost współczynnika konwersji (CVR) dzięki kampanii polegającej na wysyłaniu kodów rabatowych w rocznicę pierwszego zakupu! 

Postaw na wielokanałowość 

Pamiętaj, że sam SMS nie załatwi sprawy. Upewnij się, że w swojej strategii marketingowej uwzględniasz inne kanały, takie jak e-mail lub web push. Otocz swoich subskrybentów spójną wielokanałową komunikacją marketingową, która sprawi, że pozostaną zaangażowani i będą chcieli u Ciebie kupować. 

Zamiast podsumowania 

Chcielibyśmy dowiedzieć się, jakie inne techniki wypróbowaliście w komunikacji SMS ze swoimi klientami? Dajcie znać! 

Napisał
Jarek Wasielewski
Digital Content Specialist w ExpertSender
Po godzinach: lokalny historyk. Fan kontrabasu.
 
 
 
Zobacz jak to działa
Przekonaj się, jak możesz zwiększyć zyski korzystając z platformy do multichannel marketing automation ExpertSender.
Zamów demo
Demo ExpertSender