RaportPolacy i Black Friday 2020

Jak stworzyć scenariusz automatyzacji z porzuconym koszykiem? Sprawdź, czy robisz to dobrze!

Jedną z kluczowych funkcji w platformach do marketing automation jest przypominanie użytkownikom o produktach, które dodali do koszyka, ale ich nie kupili. Dlaczego ta funkcja jest pomocna? Dzięki zautomatyzowanym wiadomościom docierasz do najbardziej zaangażowanych odbiorców, którzy wykonali już pierwsze kroki w kierunku nabycia produkt. Co oznacza, że jeden scenariusz może pomóc Ci skonwertować wielu potencjalnych klientów!  

Jak tego dokonać? W tym artykule przedstawimy krok po kroku, jak ustawić scenariusz automatyzacji, który wyśle wiadomości do wszystkich klientów, którzy nie dokończyli zakupu. Poza scenariuszem użyjemy w tym celu także segmentacji. Jeśli chcesz poznać wyniki biznesowe, w których osiągnięciu takie rozwiązanie może Ci pomóc, przejdź do success story naszego klienta, 4F.  

1. Upewnij się, że klient nie dokonał zakupu i stwórz segmentację. 

Bazując na danych transakcyjnych, w początkowym etapie każdego scenariusza z porzuconym koszykiem należy zweryfikować, czy od momentu, w którym zostało wygenerowane zdarzenie, klient nie dokonał już zakupu bez dodatkowej zachęty. 

Przykładowo, segment osób, które nie dokonały zakupu w ostatnich 5 godzinach, będzie wyglądał tak: 

Pamiętaj, że jeśli klient dokonał zakupu np. w przeciągu ostatnich 5 godzin, to dla niego scenariusz powinien się zakończyć: 

2. Korzystaj z opóźnień

Pamiętaj, aby nie bombardować użytkowników przypomnieniami. Część z nich może celowo odkładać zakup na później. Daj czas klientowi na podjęcie decyzji – odczekaj dzień lub dwa przed wysłaniem kolejnego przypomnienia. 

3. Ponownie upewnij się, że użytkownik nie dokonał zakupu w określonym czasie.

Dodając ten segment unikniesz wysyłania przypomnienia osobie, która niedawno dokończyła transakcję.  

4. Wyślij więcej niż jedną wiadomość! 

W skrócie taki scenariusz:

…działa dużo lepiej, niż taki:

Pamiętaj, że jeśli wiadomość e-mail nie jest otwierana przez niektórych subskrybentów, to zawsze możesz wybrać dodatkowe kanały komunikacji, takie jak SMS czy web push.

5. Testuj wiadomości.

Za pomocą ExpertSendera możesz w bardzo łatwy sposób sprawdzić, którą wiadomość Twoi użytkownicy otwierają chętniej oraz która lepiej konwertuje. Przygotuj od dwóch do pięciu wersji wiadomości, a funkcja „winner switch” wybierze tę, która jest najbardziej efektywna na podstawie przyjętych przez Ciebie kryteriów oraz testowej bazy odbiorców. 

Podsumowanie 

Stwórz rozbudowany scenariusz, który nie skończy się na wysłaniu jednej wiadomości.  
Dodaj opóźnienia, ponów komunikację – a jeśli to nie przyniesie rezultatu, spróbuj dotrzeć do klienta innym kanałem (SMS, web push, pop up). 

Jeśli po wysłaniu dwóch wiadomości użytkownik wciąż nie zdecydował się na zakup, spróbuj go czymś dodatkowo zachęcić. Kod rabatowy lub darmowa wysyłka na pewno pomogą mu podjąć decyzję! 

Napisał
Kamil Olszewski
eCommerce Account Manager
 
 
 
Zobacz jak to działa
Przekonaj się, jak możesz zwiększyć zyski korzystając z platformy do multichannel marketing automation ExpertSender.
Zamów demo
Demo ExpertSender