Najnowszy artykuł!
Zmiany w politykach Gmail i Yahoo/AOL

Jak stworzyć CTA, który aż chce się kliknąć

Image

Dobre CTA (call-to-action, czyli wezwanie do działania) może znacząco zwiększyć Twoją konwersję. Przycisk w Twojej wiadomości e-mail jest tym jej elementem, który najbardziej wyróżnia się w tekście, postaraj się więc, aby był możliwie najbardziej angażujący. Oto cztery wskazówki jak to zrobić:

Umieść we właściwym miejscu

Aby Twoje CTA było widoczne i chętnie klikane, umieść je pod blokiem tekstu – jest to miejsce, które najbardziej przyciąga uwagę subskrybentów.

Co jeszcze możesz zrobić? Dobrym pomysłem jest podwojenie przycisku. Dodaj go po pierwszej części argumentacji, aby zachęcić odbiorców do wykonania czynności, a następnie powtórz przycisk po drugiej części argumentów, które powinny być bardziej szczegółowe - dla tych, którzy potrzebują więcej przekonywania, aby wykonać pożądane przez Ciebie działanie. Dzięki podwojeniu CTA subskrybent nie przegapi go – nawet jeśli nie kliknie w przycisk na początku wiadomości.

Postaw na przejrzystość i czytelność

Zadbaj o to, aby Twoje CTA wyróżniało się z tekstu. Użyj kolorów, które je podkreślą - tylko pamiętaj, aby były spójne ze stylem Twojej marki. Aby odbiorcy z łatwością zapamiętali i kojarzyli Twój przekaz, użyj kolorów, które przypominają o Twoim produkcie lub firmie. Zobacz, jak to zrobił słynny czarno-czerwony Netflix:

Użyj zwrotów w pierwszej osobie

Dobrą praktyką jest zmiana CTA z bezosobowych komend na zwroty w pierwszej osobie. Zamiast zwykłego “Zapisz się” użyj np. “Chcę się zapisać”.

Jeśli Twoje CTA to np. “Przejdź do swojego panelu”, zastąp go “Przejdź do mojego panelu”. Nawet tak małe poprawki zmienią wydźwięk przycisku na bardziej osobisty .

Zobacz przykład od Crazy Egg:

Jeśli nie masz pewności, co wybrać, użyj testów A/B, aby sprawdzić, na którą kreację subskrybenci chętniej klikają. Zmierzenie konwersji w obu przypadkach pozwoli Ci sprawdzić, co jest najbardziej angażującym rozwiązaniem dla Twoich użytkowników.

Ekscytująco = Przekonująco

Jeśli Twoje CTA nie informuje, co dokładnie użytkownik dostanie w zamian za kliknięcie w przycisk – a jedynie komunikuje konieczność wykonania czynności - nie będzie przekonujące. Dlatego zamiast komunikatów takich jak: Kup, Zapisz się, Prześlij, Wspomóż, użyj bardziej angażujących komunikatów, np: Odwiedź sklep teraz, Porozmawiaj z ekspertami.

Mamy nadzieję, że teraz masz więcej pomysłów na ulepszenie Twoich CTA. Podziel się swoimi doświadczeniami i najlepszymi przykładami w komentarzu pod artykułem. Przede wszystkim pamiętaj, że różne praktyki działają w różnych biznesach – dlatego używaj testów A/B, aby wybierać te najskuteczniejsze dla Ciebie.

Najnowsze wpisy:

Dzielimy się wiedzą i doświadczeniem!

Random photo

Post

Rok Postępu: 2023 okiem naszego…

Czytaj więcej
Random photo

Post

Przygotuj swoją kampanię e-mailingową na…

Czytaj więcej
Random photo

Post

Nowość w produkcie: narzędzie AI…

Czytaj więcej
Random photo