WebinarZwiększ sprzedaż w eCommerce dzięki single customer profile!

Jak przetrwać pandemię w eCommerce? Oto nasze 3 wskazówki

Niestety, pandemia COVID-19 i związane z nią obostrzenia dotknęły wszystkich przedsiębiorców. Aby utrzymać wyniki sprzedażowe w tym trudnym okresie, należy szybko się dostosować do nowych warunków. Co prawda nie wiadomo, jak długo ten stan się utrzyma i jakie będą jego długofalowe konsekwencje, ale pewne jest, że jeśli nie zaczniesz działać, to Twój e-commerce straci bardzo dużo.  

Płynność finansowa i stabilność firmy to teraz dwa najważniejsze aspekty, na których powinieneś się skupić. Twoim największym wyzwaniem będzie odpływ klientów oraz to, że część z nich będzie ograniczać wydatki finansowe. Co możesz zrobić, by wyjść z tego trudnego czasu obronną ręką?

1. Zrób coś dobrego, a przy okazji buduj świadomość marki.  

Pieniądze, które chcesz zainwestować w działania reklamowe, nie muszą być przeznaczane tylko na autopromocję. Pomyśl o tym, jak Twoja firma może pomóc innym ludziom w tym ciężkim okresie i zbudować pozytywne skojarzenie z marką. 

Oto dwa dobre przykłady takiego działania u naszych klientów: 

  • Firma 4F wsparła działania ochrony zdrowia m.in. przez przekazanie gogli oraz 20% obrotu sklepu internetowego na rzecz wybranego szpitala. Do tego udostępnia darmowe filmy treningowe, aby ułatwić klientom dbanie o regularną aktywność fizyczną w sytuacji utrzymywania dystansu społecznego. 
  •  Sklep Answear.com zdecydował się na uszycie 20 tys. maseczek dla krakowskich szpitali. Uruchomiły także sprzedaż maseczek-cegiełek.   

Poza wsparciem pożytecznych działań czy lokalnej społeczności podczas kryzysu poprawisz także widoczność swojej firmy na tle innych marek – już nie będziesz jednym z wielu. Ponadto więcej klientów wybierze Twój e-sklep, ponieważ będą mieli oni poczucie, że wspierają firmę, która pomaga innym.  

Pamiętaj, aby opisać i udostępnić informacje o działaniach Twojej firmy na stronie internetowej i portalach społecznościowych. Możesz także zachęcić swoich klientów do pomocy w zorganizowanej przez Ciebie akcji. 

2. Skup się zarówno na retencji, jak i akwizycji.   

Dotychczasowy model sprzedażowy wielu e-sklepów skupiał się wokół retencji. W obecnej sytuacji warto jednak także pamiętać o aktywnym pozyskiwaniu klienta. Ze względu na duże skupienie konsumentów w świecie online masz szansę, aby przyciągnąć do Twojego e-sklepu więcej osób. Upewnij się, że Twoja strona jest właściwie zoptymalizowana pod kątem SEO. Wygospodaruj także budżet na reklamy w wyszukiwarkach oraz na portalach społecznościowych – poprawi to Twoją widoczność i pomoże dotrzeć do nowych grup klientów. 

Nie możesz jednak zrezygnować z działań nastawionych na retencję klienta – lojalni konsumenci mogą się okazać Twoim najlepszym wsparciem. Jeśli Twoja firma jeszcze tego nie zrobiła, wprowadź program punktów lojalnościowych. Aby zachęcić do dalszych zakupów osoby, które odwiedziły już Twój e-sklep, możesz przyznać im trzy razy większą liczbę punktów za zakup niż dotychczas. To sprawi, że chętniej wybiorą one Twój sklep zamiast konkurencji. 

3. Wybierz najlepszy kanał komunikacji.  

Jaki kanał komunikacji będzie najlepszy do kontaktowania się z potencjalnymi i stałymi klientami? E-mail to wciąż najpopularniejsza, ale też jedna z najskuteczniejszych i najtańszych form dotarcia do nich. Badanie udostępnione na eMarketer.com pokazało, że ten kanał osiągnął medianę ROI o wysokości 122%. E-maile są tak efektywne z powodu dużych możliwości ich personalizacji na podstawie informacji takich jak historia przeglądania lub zakupów.  

Aby podnieść konwersję i sprzedaż, użyj platformy do multichannel marketing automation, która pomoże Ci wysłać wysoce spersonalizowane rekomendacje produktów. Możesz także powiadomić swoich klientów o obniżonej cenie produktu, który dodali do koszyka, ale którego nie zakupili.    

Podsumowanie  

 Im szybciej dostosujesz się do obecnej sytuacji i zabezpieczysz przed potencjalnymi problemami, tym stabilniejszy w tych trudnych czasach będzie Twój e-sklep. Korzystaj ze sprawdzonej formy komunikacji, który nie obciąży Twojego budżetu. To oczywiste, że chcesz dbać o swoją firmę i zysk w tym trudnym okresie, ale przede wszystkim pamiętaj o swoich lojalnych i potencjalnych klientach, a także o wspieraniu swojej lokalnej społeczności.   

Douglas Patfield
Napisał
Douglas Patfield
Manager of Global Client Services
 
 
 
Zobacz jak to działa
Przekonaj się, jak możesz zwiększyć zyski korzystając z platformy do multichannel marketing automation ExpertSender.
Zamów demo
Demo ExpertSender