WebinarZwiększ sprzedaż w eCommerce dzięki single customer profile!

Jak przeprowadzić stargetowaną mailingową kampanię wyprzedażową

Szansa: sprzedać ostatnie sztuki produktów właściwym klientom 

Jako właściciel sklepu, co roku przechodzisz przez proces czyszczenia magazynów z zapasów z zeszłego sezonu. Musisz sprzedać towar, który pozostał, aby zrobić miejsce na nowe kolekcje. Dobrym pomysłem będzie skierowanie oferty wyprzedażowej do tych klientów, którzy już kupili wcześniejsze modele tych produktów. 

Rozwiązanie: Wydziel segment klientów, którzy kupowali wcześniejsze modele danych produktów i namierz ich na różnych kanałach komunikacji 

Jednym ze sposobów na sezonową wyprzedaż produktów jest przeprowadzenie stargetowanej kampanii mailingowej, promującej produkty z wyprzedaży w oparciu o poprzednie zakupy klienta, a dodatkowo pokazującej liczbę pozostałych sztuk, aby skuteczniej zachęcić go do działania. 

Niektórzy klienci z pewnością bez wahania zakupią u Ciebie produkty z wyprzedaży, podczas gdy inni będą przeglądać stronę bez zakończenia transakcji. To okazja do wykorzystania wielu kanałów komunikacji działających razem, przez które możesz wysyłać stargetowane, agresywne kampanie follow-up, biorąc pod uwagę historię przeglądania produktów przez klienta. 

Przykład: Lato, lato wszędzie 

Każdy surfer mieszkający w chłodniejszej części świata zwykle ma dwie do trzech pianek, jedną na zimę, drugą na lato i jeszcze jedną na porę przejściową. Pianki zwykle nadają się do wymiany po 12-24 miesiącach surfowania, w zależności oczywiście od tego, jak ktoś często surfuje.  

Nasz surfingowy sklep online musi wyprzedać towar i zrobić miejsce na nową kolekcję w ciągu najbliższego tygodnia. Klientom, którzy kupili od nas piankę ponad 12 miesięcy temu, wyślemy ofertę ze zniżką, aby zachęcić ich do zakupu przecenionych artykułów. Oferta będzie zawierać produkty tej samej marki i w tym samym rozmiarze (mamy te dane z wcześniejszych zakupów). Dodamy też ekstra motywację; „W Twoim rozmiarze zostało tylko kilka sztuk!”. 

Przykład: segment klientów, którzy kupili piankę ponad 12 miesięcy temu. 

Klientom, którzy odwiedzili naszą stronę i przeglądali inne artykuły z wyprzedaży, ale ich nie kupili, wyślemy ofertę zawierającą te same produkty, które oglądali, godzinę po wizycie na stronie. 

Na koniec, do klientów, którzy nie kupili pianki na wyprzedaży ani nie weszli na stronę, wyślemy kolejny e-mail z ofertą wyprzedażową, tym razem z dokładną liczbą sztuk, które zostały w ich rozmiarze.  

Przykład: klient może zakupić piankę na kilka sposobów 

Oto, jak opisana wyżej kampania z ofertą wyprzedażową pianek do surfingu wyglądałaby w naszym systemie jako kompletny, zautomatyzowany scenariusz. 

Przykład: Scenariusz oferty wyprzedażowej 

Wyczyść magazyn 

Jak widzisz, jednym ze sposobów na wyczyszczenie magazynów jest przeprowadzenie stargetowanej mailingowej kampanii wyprzedażowej z wykorzystaniem kanału web, aby pozbyć się towaru, który jeszcze pozostał. Wtedy jesteś na fali i gotowy na nową kolekcję.  

To jak, wyprzedałeś już towar z zeszłego sezonu? 

Jarek Wasielewski
Napisał
Jarek Wasielewski
Digital Content Specialist w ExpertSender
Po godzinach: lokalny historyk. Fan kontrabasu.
 
 
 
Zobacz jak to działa
Przekonaj się, jak możesz zwiększyć zyski korzystając z platformy do multichannel marketing automation ExpertSender.
Zamów demo
Demo ExpertSender