Webinar 9.05!
Automatyzacja SMS marketingu w sklepie internetowym Jak zrobić to dobrze?

Jak Polacy płacą za zakupy w sklepach internetowych i co z tego wynika?

Image

Według raportu Gemiusa pt. „E-commerce w Polsce 2022” ok. 30 milionów Polaków korzysta z Internetu, a aż 77% z tej liczby przynajmniej raz dokonało zakupu online. Co ważniejsze jednak, aż 29% korzystających z Sieci Polaków kupuje online więcej niż przed pandemią COVID-19, 30% – kupuje częściej, a 15% – kupuje kategorie produktów, których wcześniej nie kupowało wcale.

Zarazem aż 52% badanych wskazuje, że to dostępność różnych form płatności sprawia, że chcą robić zakupy w danym e-sklepie.

Jaki jest dzisiejszy klient e-sklepu?

Tpay, operator płatności dla e-commerce we współpracy z agencją badawczą SW Research przygotował badanie, pt. „Jak Polacy lubią płacić online? Konsument 2.0”. Czego się z niego dowiadujemy?

Ulubione metody płatności online Polaków to BLIK (70% wskazań), płatność online przez link przekierowujący do systemu transakcyjnego banku (pay by link – 38%) oraz karta płatnicza (34%):

A jakie metody płatności online Polacy wybierają najczęściej?

Gdy zestawimy ze sobą te dwa wykresy, to zobaczymy, że pierwsze trzy metody są takie same – różnią się jedynie wartościami procentowymi:

z czego wynikają te różnice w deklaracjach? Być może nie każdy e-sklep oferuje wszystkie metody płatności za zakupy, przez co część klientów musi po prostu zadowolić się mniej preferowaną alternatywą. Ale czy to naprawdę dziś możliwe? Raczej nie, dlatego bardziej prawdopodobne jest, że w niektórych sklepach internetowych niektóre metody płatności są po prostu niewystarczająco wyeksponowane.

Na jakich urządzeniach Polacy robią zakupy w Sieci?


Jak widzimy, laptop (względnie komputer stacjonarny) wciąż ma się dobrze, ale smartfon jest zaraz za nim.

No dobrze, ale…

Co to wszystko oznacza dla Twojego biznesu?

Wykorzystaj tę wiedzę, by ulepszyć sposób, w jaki Twoi klienci mogą finalizować zakupy u Ciebie:

  1. Udostępnij wiele opcji płatności – niech to klient wybiera, a nie trendy panujące w danym momencie na rynku. Dla połowy kupujących online poczucie bezpieczeństwa związane z daną metodą płatności jest kluczowe. Niektórzy czują się bezpiecznie z BLIKIEM, inni – z przelewem tradycyjnym lub kartą kredytową. Daj im wybór – ostatecznie to ich pieniądze.
  2. Dobierz metody płatności do rodzaju asortymentu, który oferujesz oraz do klienta, którego obsługujesz. Nie sugeruj się modą. Przykład? Płatności BLIKIEM nie zawsze są wygodne przy dużych kwotach – jeśli oferujesz artykuły kosztujące duże pieniądze (czyli tysiące złotych), duża część Twoich klientów nie będzie w stanie zrealizować płatności tą metodą z uwagi na obowiązujące limity (najczęściej 1-2 tys. zł). Owszem, te można zmienić w ustawieniach konta bankowego, ale niewielu kupujących ma tego świadomość – a jeszcze mniej będzie miała cierpliwość, by samodzielnie to uczynić.
  3. Wyraźnie informuj o dostępnych metodach płatności za zakupy na wczesnym ich etapie – najlepiej jeszcze na stronie produktu. Klient mający świadomość, że będzie mógł zapłacić tak, jak lubi najbardziej, na pewno tylko utwierdzi się w przekonaniu, że warto zakupu dokonać właśnie u Ciebie.
  4. Wyedukuj swojego klienta – wyjaśnij mu, czym różnią się poszczególne metody płatności np. w krótkim artykule typu FAQ (ang. Frequently Asked Questions – najczęściej zadawane pytania). Nie każda osoba korzystająca z Internetu jest w tym temacie biegła – ale możesz to zmienić!
  5. Zadbaj o pozytywne doświadczenie zakupowe swoich klientów – bramka płatnicza musi być tak samo czytelna, przyjazna i wygodna w użyciu na każdym urządzeniu.

Powodzenia!

Tekst powstał we współpracy z Arkadiuszem Bulcem, Specjalistą ds. Programu Partnerskiego w Tpay, na bazie jego prezentacji przedstawionej podczas naszej całodniowej konferencji ’U nas działa! Jak zwiększać sprzedaż w nowoczesnym e-commersie?’.

Najnowsze wpisy:

Dzielimy się wiedzą i doświadczeniem!

Random photo

Post

Rok Postępu: 2023 okiem naszego…

Czytaj więcej
Random photo

Post

Przygotuj swoją kampanię e-mailingową na…

Czytaj więcej
Random photo

Post

Nowość w produkcie: narzędzie AI…

Czytaj więcej
Random photo