Jak bardzo urósł polski e-commerce w 2020 roku?

Miniony rok, który w Polsce i na świecie przyniósł restrykcje związane z pandemią koronawirusa, znacznie przyspieszył rozwój e-handlu. Wizja całkowitej utraty dochodów oraz groźba bankructwa zintensyfikowała proces, jaki obserwowaliśmy w ostatnich latach, czyli rozszerzanie działalności handlu na kanał internetowy lub nawet całkowite przejście na handel online. Jak rozwój polskiego rynku e-commerce wyglądał w liczbach?  

Oto podsumowanie graficzne, a niżej komentarz:

Sklepów internetowych więcej o 1/5  

W ubiegłym roku zaobserwowaliśmy rekordowy wzrost branży e-commerce. Polscy przedsiębiorcy zarejestrowali blisko 11,8 tys. nowych sklepów internetowych, przez co ich liczba wzrosła o 21,5 proc. względem roku 2019. Obecnie jest ich blisko 44,5 tys.  





Źródło: Bisnode A Dun & Bradstreet Company

Ponad 4 tys. sklepów internetowych zawieszonych  

Ale nie wszyscy gracze na rynku e-commerce mogą mówić o sukcesie. Wbrew pozorom przejście na handel online nie wszystkich uchroniło przed kłopotami. Konkurencja jest ogromna, a podczas lockdownu dodatkowo się zwiększyła. W rezultacie w ubiegłym roku ponad 5,6 tys. sklepów internetowych zawiesiło działalność, z czego tylko 1,2 tys. wróciło na rynek. Z pozostałej liczby 320 upadło i zostało trwale wykreślonych z rejestru, a 4,1 tys. firm pozostaje zawieszonych i czeka na lepsze czasy.   

Jak przetrwać na rynku e-commerce?  

W bieżącym roku sklepów internetowych w Polsce dalej będzie przybywać, możemy się jednak spodziewać, że po zniesieniu obostrzeń i ewentualnym końcu pandemii tempo rozwoju branży e-commerce spadnie. Część klientów zaś powróci do tradycyjnych zakupów. Co jednak nie oznacza, że zmniejszy się konkurencja między działającymi już e-sklepami.   

Jak wygrać w tej rywalizacji o klienta? Podpowiadamy w tym artykule.  

Dane cytowane w tekście pochodzą z badania Bisnode, a Dun & Bradstreet Company. 
Napisał
Jarek Wasielewski
Digital Content Specialist w ExpertSender
Po godzinach: lokalny historyk. Fan kontrabasu.
 
 
 
Zobacz jak to działa
Przekonaj się, jak możesz zwiększyć zyski korzystając z platformy do multichannel marketing automation ExpertSender.
Umów Demo
Demo ExpertSender