WebinarZwiększ sprzedaż w eCommerce dzięki single customer profile!

Ile będzie Cię kosztować wdrożenie platformy do multichannel marketing automation i korzystanie z niej?

Jeśli znasz już korzyści, jakie Twojemu sklepowi e-commerce może przynieść platforma do multichannel marketing automation, jedyną rzeczą, która powstrzymuje Cię od jej wdrożenia, są koszty. Czy dostęp do platformy to jedyny wydatek, na który musisz się przygotować? Jakie inne koszty powinieneś wziąć pod uwagę? 

Sprzęt 

Oprogramowanie do marketing automation działa w modelu SaaS (software as a service), czyli na serwerach dostawcy. Nie jest konieczna instalacja ani dodatkowy sprzęt. Do korzystania z oprogramowania do marketing automation potrzebujesz jedynie komputera z dostępem do Internetu – a pewnie taki już masz 😉  

Platforma 

Jak wspominaliśmy wcześniej, za korzystanie z platformy do multichannel marketing automation musisz płacić. Tylko, którą wybrać? Aby znaleźć odpowiedź na to pytanie, musisz najpierw ocenić, ile kontaktów masz w bazie, ile średnio sesji na stronie internetowej i ile kanałów komunikacji chcesz wykorzystać. Na podstawie tych wartości, dostawcy przedstawią Ci różne plany do wyboru. 

Pamiętaj o tym, że większość platform oferuje zniżki przy zakupie planów rocznych w porównaniu do płatności comiesięcznych, a niektóre pozwalają na większe dopasowanie swoich rozwiązań do Twoich potrzeb. Dodatkowo, niektórzy dostawcy oferują darmową demonstrację platformy, dzięki czemu możesz sprawdzić, czy narzędzie Ci odpowiada, jeszcze zanim zapłacisz. 

Dostęp do usług zewnętrznych 

Aby w pełni skorzystać z platformy do multichannel marketing automation, musisz korzystać z usług zewnętrznych, takich jak bramki SMS, które będą wysyłać wiadomości tekstowe do Twoich klientów w różnych krajach. Bramki SMS pozwalają na tworzenie różnych scenariuszy komunikacji, angażując Twoich klientów w interaktywne konwersacje (takie jak robienie rezerwacji, realizacja kuponu podarunkowego, zamówienie produktu ze sklepu). Ale ponieważ jest to usługa zewnętrzna, musisz wziąć pod uwagę dodatkowy koszt. 

Twój czas i wysiłek 

Są bezcenne, wiemy! Wdrożenie platformy do multichannel marketing automation będzie wymagać trochę czasu i pracy, ale kiedy już ją uruchomisz, zautomatyzuje wiele żmudnych zadań, czyniąc Twoją pracę bardziej wydajną. 

Więc w dłuższej perspektywie, uwalniając energię zespołu i zyskując możliwość zrobienia więcej, oszczędzisz czas, wysiłek – i pieniądze! 

Podsumowanie 

Planując włączenie platformy do multichannel marketing automation do strategii komunikacji, weź pod uwagę koszty, o których wspominamy powyżej. Sprawdź też, co już masz, żeby nie duplikować kosztów usług. 

I najważniejsze – dodatkowe koszty nie są takie straszne, kiedy weźmiesz pod uwagę czas i energię, jakie dzięki takiej inwestycji zaoszczędzisz. A jeśli pomyślisz o tym, jak na skutek wdrożenia platformy do multichannel marketing automation zwiększy się sprzedaż w Twoim sklepie e-commerce, decyzja staje się oczywista. 

Aby zobaczyć koszty platformy do multichannel marketing automation i dostępne plany, sprawdź nasz cennik.

Jarek Wasielewski
Napisał
Jarek Wasielewski
Digital Content Specialist w ExpertSender
Po godzinach: lokalny historyk. Fan kontrabasu.
 
 
 
Zobacz jak to działa
Przekonaj się, jak możesz zwiększyć zyski korzystając z platformy do multichannel marketing automation ExpertSender.
Zamów demo
Demo ExpertSender