RaportZakupy online w Polsce 2020

Dlaczego subskrybenci nie otwierają Twoich e-maili?

Starasz się przygotować jak najbardziej angażującego e-maila – dopracowujesz tekst, dodajesz GIF-y ze śmiesznymi kotami…. ale bardzo mało odbiorców otwiera wiadomość?! Zobacz, na co warto zwrócić uwagę, aby to zmienić! 

Problemy z dostarczalnością  

Jednym z częstych powodów niskiej otwieralności jest problem z dostarczalnością. Warto upewnić się, że Twoje e-maile docierają do skrzynki odbiorcy. Możliwe, że Twoja wiadomość wpada do spamu lub jest zablokowana przez odbiorcę – wtedy należy działać bardzo szybko.   

W jaki sposób? Sprawdź, czy ustawienia DNS są poprawne i czy przez przypadek nie wysyłasz wiadomości do odbiorców, którzy nie wyrazili na to zgody. Upewnij się, że link „wypisz się” jest widoczny, a stopka e-maila tłumaczy dlaczego subskrybent go otrzymał.  

Pamiętaj także, aby unikać skracania linków oraz wysyłania dużej ilości newsletterów po długiej przerwie. Zwróć także uwagę na liczbę obrazków – nie mogą przeważać ilości tekstu, nie powinieneś/powinnaś też wysyłać wiadomości e-mail w postaci obrazka. Jeśli przestrzegasz tych reguł, Twoje newslettery nie powinny mieć problemów z dostarczalnością. 
 

Responsywność  

Z roku na rok rośnie liczba odbiorców, którzy czytają wiadomości e-mail na smartfonach. Dlatego tak ważne jest, aby optymalizować treści pod kątem tych urządzeń! Jeśli masz obawy, że Twoja wiadomość nie będzie poprawnie wyświetlana na telefonie, użyj edytora drag-and-drop! Unikaj także obrazków o dużej rozdzielczości oraz źle zoptymalizowanych GIF-ów. Dowiedz się, jak jeszcze możesz poprawić wyświetlanie wiadomości na telefonach.  

Wybierz datę  

Subskrybenci przyzwyczajają się do dnia i pory kiedy otrzymują interesujące dla nich newslettery. Jeśli planujesz cotygodniową lub comiesięczną wysyłkę, określ kiedy odbiorcy mogą się jej spodziewać. Możesz oprzeć swój wybór na danych – przeanalizuj kiedy Twoi subskrybenci są aktywni i chętnie otwierają e-maile. Jeśli określisz jeden dzień, a nawet konkretną godzinę, Twoje szanse na wzrost OR się zwiększą!  

Możesz także użyć funkcji Send Time Optimization, która obliczy najlepszy czas wysłania wiadomości dla każdego odbiorcy osobno, bazując na jego/jej aktywności. Wyślij wiadomość w ciągu 24 godzin i bez względu na różnice w strefach czasowych Twoich subskrybentów, dostaną oni e-mail w najbardziej odpowiednim dla siebie momencie.  

Rozpoznawalny nadawca 

Upewnij się, że w polu „od” wpisany jest adres z domeną firmową, od której odbiorcy zwykle otrzymywali wiadomość. Jeśli zaczniesz zmieniać e-maile nadawcy, wzrośnie prawdopodobieństwo, że wiadomość wyląduje w folderze spam. Co więcej, odbiorcy mogą być podejrzliwi względem zmienionego adresu e-mailowego.   

Tytuł 

Zastanawiasz się jaki tytuł zwiększy otwieralność Twoich e-maili? Nie ma jednego właściwego schematu, który Ci na to pozwoli, ale pamiętaj, że: im prostszy, tym lepszy! 

Do skrzynek odbiorców wpada bardzo duża ilość e-maili w ciągu dnia, dlatego musisz postarać się, żeby tytuł nie był skomplikowany – w przeciwnym razie odbiorca nie będzie tracić czasu na przeczytanie go. Pamiętaj, że tekst powinien być chwytliwy dlatego użyj jak najprostszego języka i jeśli grupa docelowa na to pozwala – użyj także zwrotów kolokwialnych!  

Jak sprawdzić czy Twoje tytuły są „klikalne”? Sprawdź funkcję split test – wybierz 3-5 tytułów i zobacz, które cieszą się największą popularnością! Pamiętaj także o długości tekstu. Optymalna to 35-40 znaków, ponieważ wtedy w całości wyświetla się na urządzeniu mobilnym.   

Treść 

Twoi subskrybenci mogą rzadziej otwierać newslettery ze względu na ich treść. Jeśli jedynym przekazem jest “kup więcej”, odbiorcy będą po pewnym czasie ignorować takie wiadomości.  

Warto skupić się na dostarczaniu prawdziwej wartości Twoim subskrybentom. Pomyśl czego może im brakować, co im się przyda. Możesz przekonać swoich potencjalnych klientów do zakupu, dzięki treści edukacyjnej, case study, voucherom lub darmowej dostawie. Open rate Twoich wiadomości wzrośnie, jeśli treść będzie wystarczająco różna od innych newsletterów oraz praktyczna, czyli taka, z której klient będzie mógł skorzystać. 

Reaktywacja 

Kolejna rzecz, nad którą powinieneś/-aś się zastanowić jest wybór pomiędzy jakością a ilością. W przypadku pomiaru otwieralności newsletterów, jakość zawsze wygrywa. Dlaczego masz wysyłać newslettery osobom, które od roku nie otworzyły ani jednego? Zrób porządki na swoich listach kontaktów i usuń tych, którzy zupełnie nie są zainteresowani Twoimi newsletterami. Zamiast tego skup się na aktywnych użytkownikach i bazując na danych o ich zachowaniach, personalizuj treści swoich e-maili. 

Możesz także użyć opcji zapisu „double opt-in”, która od początku pozwoli Ci na selekcję użytkowników i wyłoni tych aktywnych i zaangażowanych.  

Podsumowując  

Stworzenie newslettera i określenie metod, które zwiększą Twoje OR może być wyzwaniem. Ale jeśli zastosujesz się do powyższych sugestii, otwieralność Twoich e-maili szybko poszybuje! 

Napisał
Julia Prus
Social Media Specialist w ExpertSender
Social media and content is her thing at ExpertSender. Dance and a linguistics enthusiast.
 
 
 
Zobacz jak to działa
Przekonaj się, jak możesz zwiększyć zyski korzystając z platformy do multichannel marketing automation ExpertSender.
Zamów demo
Demo ExpertSender