WebinarZwiększ sprzedaż w eCommerce dzięki single customer profile!

Dlaczego powinieneś uwzględnić multichannel marketing automation w strategii na 2020 rok

Obecnie większość firm zmienia swoje modele biznesowe i zamiast skupiać się na pozyskiwaniu nowych klientów, stawia na utrzymanie tych istniejących. W przypadku wielu firm zorientowanie na jednorazowych nabywców nie przyniesie dużych zysków, warto więc zastanowić się, jak odpowiednio zadbać o relację z istniejącymi klientami.  

Z pomocą może przyjść platforma do multichannel marketing automation. 

Czy platforma do multichannel marketing automation sprawdzi się w Twoim przypadku? 

Zanim wczytasz się w nasz artykuł, warto zadać sobie pytanie, czy Twój aktualny sposób komunikacji z klientami nie jest dezorientujący i kiepsko zorganizowany, wtedy będziesz mógł zdecydować, czy przyda się go nieco przeprojektować i zautomatyzować. Pozostaje jeszcze kwestia ruchu na Twojej stronie internetowej – weź pod uwagę, czy Twoja witryna jest na tyle rozbudowana, aby dostarczyć wystarczającej ilości danych o zachowaniu użytkowników? 

Jeśli tak, czy dane te pozwolą Ci dotrzeć do poszczególnych grup użytkowników z odpowiednio spersonalizowaną komunikacją, wykorzystując w tym celu różne kanały? Jeśli odpowiedź brzmi: tak, to wygląda na to, że platforma do multichannel marketing automation jest idealnym rozwiązaniem dla Twojego sklepu internetowego! 

Poniżej opisujemy 3 kluczowe korzyści wdrożenia w Twojej strategii podejścia wielokanałowegodzięki któremu:  

#1: Wyróżnisz się z tłumu 

Dotarcie do potencjalnych i istniejących klientów z odpowiednim komunikatem może nie być takie proste w świecie, gdzie każdy narzeka na brak czasu i jest zewsząd bombardowany treściami marketingowymi. Rozwiązania oferowane przez multichannel marketing automation pomagają Twoim wiadomościom wyróżnić się z tłumu i zwiększają szanse na dotarcie do odbiorców we właściwym czasie.  

Mało tego, odwiedzający Twoją stronę będą otrzymywać wiadomości poprzez kanał, z którego korzystają najczęściej. Niektórzy z nich wciąż preferują klasyczny e-mail, inni preferują SMS-y, czy nawet powiadomienia w przeglądarce! 

Krótko mówiąc: każdy z nich dostanie komunikację na czas, a Tobie łatwiej będzie zachęcić ich do zakupów.   

#2: Stworzysz długoterminowe plany 

Dzięki tzw. workflows, czyli zautomatyzowanym scenariuszom marketingowym, z łatwością zaplanujesz komunikację z klientem w perspektywie długoterminowej, projektując tym samym ich całą ścieżkę zakupową.  

Będziesz mógł pogrupować odbiorców w zależności od ich preferencji i dla każdego segmentu przygotować spersonalizowane oferty produktowe, przypomnienia o porzuconym koszyku czy też notyfikacje cenowe w odpowiedzi na zwyczaje zakupowe klientów.  

Automatyzacja nie tylko pozwoli ci zaoszczędzić czas, ale też idealnie wpasować się w oczekiwania różnego typu klientów. To prawda, każdy z nich jest inny, ale mają jednak wiele wspólnych cech! 

#3: Mądrze wykorzystasz zebrane informacje 

Wszystkie aktywności wykonywane przez klienta, od momentu otrzymania przez niego wiadomości, są śledzone i mierzone. Platforma do multichannel marketing automation umożliwi Ci dostosowanie ścieżki zakupowej klienta (określone możliwości wyboru kolejnych kroków, używane kanały, czas interakcji) w oparciu o obserwację zachowania użytkowników na Twojej stronie internetowej, jak również pomoże stworzyć świetnie dopasowane rekomendacje produktów.  

W efekcie zaobserwujesz zwiększoną aktywność wśród użytkowników Twojej strony, co przełoży się na większą konwersję.  

Podsumowanie 

Multichannel marketing automation zaoszczędzi Ci zastanawiania się nad tym, co lubią Twoi klienci i jak najlepiej się z nimi skomunikować. Dowiesz się tego z łatwością, przetwarzając dane, które już posiadasz! Pomoże Ci to budować i podtrzymywać lojalność klientów.  

Jeśli nie wierzysz nam na słowo, rzuć okiem na liczby pokazujące jak bardzo opłacalne dla niektórych pierwszoligowych graczy na rynku eCommerce okazało się być wprowadzenie rozwiązania multichannel marketing automation. 

Sprawdzaj też regularnie nasz blog, a dowiesz się, jak umiejętnie wykorzystać rożne kanały komunikacji i osiągnąć marketingowy sukces! 

Jarek Wasielewski
Napisał
Jarek Wasielewski
Digital Content Specialist w ExpertSender
Po godzinach: lokalny historyk. Fan kontrabasu.
 
 
 
Zobacz jak to działa
Przekonaj się, jak możesz zwiększyć zyski korzystając z platformy do multichannel marketing automation ExpertSender.
Zamów demo
Demo ExpertSender