WebinarMarketing automation w procesie zakupowym: 3 sprawdzone sposoby na skuteczną personalizację komunikacji z klientem

Co powinieneś/-aś wiedzieć o globalnej i lokalnej czarnej liście

Co się stanie, jeśli subskrybent zechce wypisać się z Twojej listy? Co należy zrobić, kiedy wysyłasz e-maila i otrzymujesz powiadomienie, że „ten adres nie istnieje”? Czytaj dalej!  

Czarna lista to zbiór adresów, które powinny zostać wyłączone z komunikacji – raz na zawsze. W ExpertSender są dostępne dwa rodzaje czarnej listy. Kiedy subskrybent oznaczy e-mail jako SPAM, jego adres e-mailowy zostaje przeniesiony na lokalną czarną listę. W ten sposób, wysyłka wiadomości do takiej osoby zostanie zablokowana i unikniesz pomyłki, która może się źle skończyć… Na pewno nie chcesz zepsuć swojej reputacji wśród dostawców elektronicznych usług pocztowych!  

A co się stanie, jeśli przez przypadek dodasz na nowo taką osobę do listy? Na szczęście jej e-mail zostanie automatycznie odrzucony, więc nie musisz się martwić o potencjalne pomyłki – i ich konsekwencje.  

Nie masz powodu do obaw także w sytuacji, kiedy wystąpi błąd w przypisywaniu adresów e-mailowych i zechcesz odzyskać kontakt z czarnej listy. Po prostu przejdź do zakładki Subskrybenci i wejdź w sekcję Czarna lista, gdzie możesz przywrócić wybrany e-mail na listę i kliknij Usuń koło adresu.  

Jeśli z jakiegoś powodu chcesz dodać większą liczbę adresów e-mail do czarnej listy, wprowadź, przekopiuj lub importuj wybrane adresy, domeny lub nawet całe rodziny domen do zablokowania (pamiętaj tylko, że importowany plik nie może przekroczyć 30 MB)!  

Uwaga! Subskrybenci, którzy zgłosili Twoje wiadomości e-mail są oznaczeni tagiem Zgłosił skargę na spam.  

Jeśli chcesz przywrócić takiego subskrybenta na listę, wystarczy usunąć ten status. Jak to zrobić? Przejdź do zakładki Subskrybenci a Usunięci i w kolumnie Akcje wybierz przycisk Usuń status skargi.  

1. A czym jest globalna czarna lista (GCL)? Adres e-mail ląduje tam, kiedy występuje błąd typu „skrzynka mailowa nie istnieje”. Co jeśli jednak ten adres e-mail istnieje? Mogą być tego dwie przyczyny:  Adres nie istniał wcześniej, ale mimo tego firma próbowała wysyłać wiadomości przez platformę ExpertSender. Po jakimś czasie adres e-mail stał się aktywny, jednak mimo to błąd pozostał.  

2. Adresy korporacyjne mają rygorystyczne filtry bezpieczeństwa i często nie ma mechanizmu, który poradziłby sobie z sytuacją, kiedy serwer jest niedostępny. Przez brak dostępności serwera możesz otrzymać informację, że skrzynka mailowa nie istnieje, pomimo tego, że tak nie jest.    

Niestety, ze względu na bezpieczeństwo nie możesz usunąć adresu z globalnej czarnej listy, tak jak było to możliwe w przypadku listy lokalnej. Jednak zawsze możesz odezwać się do swojego Account Managera, który Ci w tym pomoże! 😊  

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz więcej na temat list lokalnych i globalnych oraz jak z nich korzystać. Jeśli masz jakieś pytania, podziel się nimi w sekcji komentarzy!  

Napisał
Julia Prus
Social Media Specialist w ExpertSender
Social media and content is her thing at ExpertSender. Dance and a linguistics enthusiast.
 
 
 
Zobacz jak to działa
Przekonaj się, jak możesz zwiększyć zyski korzystając z platformy do multichannel marketing automation ExpertSender.
Zamów demo
Demo ExpertSender