Webinar 9.05!
Automatyzacja SMS marketingu w sklepie internetowym Jak zrobić to dobrze?

Black Friday jest jak pierwsza randka z klientem!

Image

Czy wiesz, że średnio 3 z 4 klientów, którzy kupują pierwszy raz, nigdy już nie wraca? Black Friday zawsze przynosi ogromny ruch w sklepach e-commerce, jak więc zachęcić klientów, którzy są u Ciebie pierwszy raz, by zostali na dłużej? 

Odpowiedź jest prosta: podejdź do tego tak samo, jak do pierwszej randki! Czytaj dalej, żeby dowiedzieć się, jak zatrzymać nowych klientów i nie zostać porzuconym w tym gorącym okresie. 

Przygotuj się 

Najwyższy czas, żebyś poznał schematy zachowań swoich klientów. A ponieważ przygotowanie to podstawa, zacznij od researchu. Przejrzyj statystyki i sprawdź, co klienci lubią i które kanały komunikacji wybierają. Przygotuj wiadomości lub treści dostosowane do ich konkretnych potrzeb. 

Zupełnie jak na pierwszej randce – pójdzie znacznie lepiej, jeśli najpierw dowiesz się czegoś o osobie, z którą masz się spotkać. 

Komunikuj się wcześniej 

Przed randką dobrze zadbać o dobry kontakt. Jeśli założymy, że randka odbywa się w Black Friday, rozpocznij komunikację z klientami dużo wcześniej – w zależności od rynku, nawet dwa tygodnie wcześniej. Dzięki temu łatwiej wyróżnisz się spośród konkurencji i przyciągniesz uwagę potencjalnego klienta. Nawet jeśli w tym czasie nic od Ciebie nie kupi, będzie o Tobie pamiętać, kiedy szaleństwo zakupowe rozpęta się na dobre. 

Bądź atrakcyjny, nie tani 

„Tanio” nie zawsze jest najlepszą opcją. Każdy, kto kiedykolwiek był na pierwszej randce, się ze mną zgodzi. Czasem najniższa cena w ogóle się nie opłaca z punktu widzenia biznesu. W tym czasie konkurencja jest zbyt duża, by w ten sposób wykorzystywać produkt. Oczywiście, musisz być atrakcyjny dla klienta i pokazać, że to, co oferujesz, to świetna okazja. Zadbaj jednak o to, by była to świetna okazja dla obu stron. 

Jak stać się atrakcyjnym? Dobrze sprzedają się zestawy prezentowe, zwłaszcza, że Black Friday jest czasem pierwszych zakupów przedświątecznych. Jeśli Twoje produkty na to pozwalają, stwórz oferty niepowtarzalne (takie, które nigdy się nie zdarzają i prawdopodobnie nigdy już nie powtórzą). Pamiętaj o tym, żeby się wyróżnić, nie kopiuj więc zachowania konkurencji. 

Daj z siebie więcej 

Nie zapominaj o tym, że w tym wszystkim najbardziej liczy się zaangażowanie i doświadczenie klienta. Osoba, z którą idziesz na pierwszą randkę, spodziewa się Twojej uwagi i tego, że się postarasz. Podobnie jest z Czarnym Piątkiem. 

Postaw klienta w centrum uwagi i skup się na logistyce. Stwórz doświadczenie zakupowe, które doceni. Zadbaj o to, by paczka dotarła do niego na czas (co nie jest takie proste!). Pomyśl o każdej możliwej rzeczy, która może pójść nie tak, i postaraj się jej zapobiec. Spersonalizuj również rekomendacje do cross-sellingu i upsellingu – dzięki temu klient poczuje się wyjątkowo, a przy tym ułatwisz mu wybór. 

Podsumowanie 

Jeśli się przygotujesz, zadbasz o atrakcyjną ofertę, pokażesz zaangażowanie i będziesz mieć długoterminowy plan dla klientów, osiągniesz pozytywne wyniki. Na początku pewnie będzie trudno, ale ten czas w kalendarzu e-commerce to świetna okazja na zdobycie wielu lojalnych klientów. Wykorzystaj ją, a nie będą mogli się oprzeć! 

Ten post zainspirowała rozmowa, jaką odbyłem z Cristi Movila, Country Managerem na Rumunię w VTEX, podczas ostatniej edycji European Digital Commerce w Bukareszcie. Oto nagranie tej rozmowy: 

https://www.youtube.com/watch?v=sKayWcCtDwk

Najnowsze wpisy:

Dzielimy się wiedzą i doświadczeniem!

Random photo

Post

Plany na 2024 rok –…

Czytaj więcej
Random photo

Post

Rok Postępu: 2023 okiem naszego…

Czytaj więcej
Random photo

Post

Przygotuj swoją kampanię e-mailingową na…

Czytaj więcej
Random photo