WebinarZwiększ sprzedaż w eCommerce dzięki single customer profile!

6 sposobów na poprawę doświadczenia zakupowego online

Konkurencja w e-commerce rośnie, a umiejętność skupienia uwagi maleje – dlatego, aby przyciągnąć klientów i ich zatrzymać, doświadczenie zakupowe w Twoim sklepie musi być przyjemne i przyjazne użytkownikowi. Ale jak to zrobić? Aby się dowiedzieć, czytaj dalej! 

1. Czas ładowania i urządzenia mobilne 

Twoi klienci nie są cierpliwi. Jeśli Twój e-sklep wolno się ładuje, pójdą gdzie indziej. Zainwestuj więc w wydajny silnik sklepu internetowego, który jest lekki i szybko się ładuje. 

Dodatkowo, biorąc pod uwagę wzrost liczby klientów korzystających z urządzeń mobilnych, zadbaj o to, żeby Twoja strona działała dobrze zarówno na komputerze, jak i telefonie czy tablecie. Nawigacja i finalizacja zakupu na małym ekranie powinny być jak najprostsze.  

2. Wyszukiwarka 

Doceń siłę wyszukiwarki na stronie. Warto zainwestować w taką, która zaprowadzi użytkowników dokładnie do tego, czego szukają – i zrobi to szybko, wykorzystując skupienie ich uwagi. 

Pamiętaj też, że wyszukiwarka pozwoli Ci na połączenieanonimowych użytkowników z konkretnymi produktami, które możesz im sprzedać. Dostarczy Ci danych, które możesz wykorzystać, żeby w przyszłości wyświetlać im bardziej dopasowane wyniki wyszukiwania i rekomendacje produktowe.  

3. Wysokiej jakości zdjęcia produktów 

Nawet jeśli sprzedajesz typowe produkty i tak musisz zapewnić zdjęcia w wysokiej jakości, które można powiększyć. Kupujący w internecie spodziewają się ich, bo upewniają ich w wyborze i pomagają podjąć ostateczną decyzję zakupową. 

Dołącz również zdjęcia produktów w trakcie ich użytkowania. Na przykład, obok zdjęcia obudowy na smartfon, pokaż ją na faktycznym telefonie, na jaki została zaprojektowana. 

4. Opinie klientów 

Kupujący w internecie ufają opiniom innych klientów dużo bardziej niż Twoim treściom marketingowym. Dlatego zachęcaj klientów do zostawiania komentarzy na temat produktów, które zakupili, aby inni mogli je przeczytać. 

Kiedy już dokonają zakupu, pozwól im o tym opowiedzieć! Pomyśl tylko, ile czasu zaoszczędzi dzięki temu Twój dział marketingu! 🙂 

5. Dostępność produktów 

Poinformuj klientów o tym, czy dany produkt jest na stanie (wraz z liczbą sztuk) już na stronie produktu. Jeśli niektóre z Twoich produktów są dopiero w drodze do sklepu lub ich dostawa nie jest dostępna w danej lokalizacji, daj im znać wcześniej, zanim dodadzą je do koszyka. 

Pamiętaj: unikaj irytowania klientów – od wyjścia z Twojego e-sklepu dzieli ich tylko kliknięcie. 

6. Proste składanie zamówienia 

Proces składania zamówienia to Twój moment triumfu. To wtedy zarabiasz pieniądze – pod warunkiem, że nie wywołałeś u klientów frustracji. Dlatego ułatw go na tyle, na ile to możliwe. Jedno lub dwa kliknięcia. Żadnych niepotrzebnych czynności do wykonania. Wyświetl pasek postępu, by pokazać klientowi w graficzny sposób, gdzie się znajduje w procesie zakupu.  

Pozwól też kupującym zachować koszyk na później lub stworzyć listę życzeń. Weź pod uwagę wydłużenie czasu ważności koszyka – nic Cię to nie kosztuje, a będziesz gotowy na sprzedaż tym, którzy potrzebują więcej czasu na decyzję. 

Podsumowanie 

Kiedy ktoś chce Ci dać swoje pieniądze, nie utrudniaj mu tego! Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, zastosuj powyższe wskazówki – a zauważysz różnicę! 

Masz jeszcze jakieś sposoby na usprawnienie procesu zakupowego? Chętnie je poznamy! Podziel się nimi w komentarzach.  

Jarek Wasielewski
Napisał
Jarek Wasielewski
Digital Content Specialist w ExpertSender
Po godzinach: lokalny historyk. Fan kontrabasu.
 
 
 
Zobacz jak to działa
Przekonaj się, jak możesz zwiększyć zyski korzystając z platformy do multichannel marketing automation ExpertSender.
Zamów demo
Demo ExpertSender