WebinarDlaczego SMS-y w automatyzacji marketingu są jak turbodoładowanie w samochodzie?

5 sposobów na powstrzymanie subskrybentów przed wypisaniem się z listy mailingowej

Wbrew powszechnemu przekonaniu skuteczny e-mail marketing, który pomaga zamienić przypadkowych czytelników w lojalnych klientów, to nie fizyka kwantowa. Dopóki będziesz przestrzegać kilku prostych zasad, możesz mieć pewność, że większość subskrybentów pozostanie na Twojej liście mailingowej i będzie nadal reagować na Twoje treści.

A więc co to za zasady? Czytaj dalej, aby się dowiedzieć!

1. Zaniechaj ogranych sztuczek, aby tylko uzyskać subskrypcje.

Mówię poważnie. Wiele sklepów eCommerce stosuje prostą sztuczkę i oferuje swoim nowym subskrybentom kod rabatowy po zapisaniu się do newslettera. Wiedz, że tak pomyślany marketing nie zaprowadzi Cię zbyt daleko. Wkrótce po otrzymaniu kodu rabatowego większość osób z Twojej listy mailingowej po prostu kliknie “Anuluj subskrypcję”.

Według danych z naszego ostatniego raportu pt. “Jakie e-maile chcą otrzymywać od Ciebie klienci w 2021 roku?”, prawie 2/3 Polaków zdarzyło się anulować subskrypcję newslettera, a o prawie do tego wie aż 9 na 10 Polaków.

Jeśli zaoszczędzenie pieniędzy na zakupach w sklepie internetowym jest jedyną zachętą, jaką możesz im zaoferować w zamian za adres e-mail, to być może nadszedł czas, aby przemyśleć swoją strategię biznesową? Co prowadzi nas do:

2. Zaoferuj wysokiej jakości treści w newsletterach.

Może Cię zaskoczę, ale ludzie subskrybują newslettery wysyłane przez ich ulubione firmy głównie dlatego, że… chcą otrzymywać e-maile. Chcą czuć się częścią „rodziny” i mieć dostęp do najświeższych informacji na temat produktów, ofert i ogólnie Twojej branży. Musisz więc przestać myśleć o swoim newsletterze marketingowym tak, jakby to był prosty komunikat marketingowy z wezwaniem do działania.

Zamiast tego potraktuj go jako własny serwis informacyjny. Pomyśl sobie, że Twoja firma nie sprzedaje ubrań, kawy ani czegokolwiek, co tam sprzedajesz, ale zamiast tego oferuje świeże treści na te tematy. Będziesz zaskoczony, jak daleko Cię to zaprowadzi! Ludzie nie tylko przestaną klikać link rezygnacji z subskrypcji, ale także więcej z nich zostanie Twoimi klientami.

3. Spersonalizuj swoje newslettery.

Może się to wydawać oczywiste, ale w rzeczywistości wiele firm tego nie rozumie. Większość Twoich subskrybentów chce otrzymywać spersonalizowane wiadomości – a kiedy piszę „spersonalizowane”, nie mam na myśli po prostu zwracania się do nich po imieniu.

Według danych z cytowanego wcześniej raportu, ponad połowa Polaków chętniej czyta wiadomości z ofertami dopasowanymi do ich potrzeb, a 3 na 4 chce otrzymywać tylko takie oferty, które ich interesują.

Chodzi więc o to, aby dostosować treść Twojego e-maila w zależności od preferencji, potrzeb i przyzwyczajeń poszczególnych subskrybentów. Jeśli ktoś nigdy nie kupuje czapek, ale uwielbia ciepłe swetry, to nie wysyłaj mu e-maili z poradami ekspertów dotyczącymi noszenia czapki. To ich po prostu zirytuje i sprawi, że potraktują Twój e-mail jako spam i klikną link rezygnacji z subskrypcji.

4. Oprzyj wysyłkę swoich newsletterów na danych.

A jeśli już personalizujesz treść swoich e-maili marketingowych, upewnij się, że robisz to poprawnie. Nie wystarczy śledzić zachowania subskrybentów w swojej witrynie i bombardować ich powiązanymi ofertami. To, że ktoś sprawdził przedmiot w Twoim sklepie internetowym, nie oznacza, że chce otrzymywać 5 kolejnych e-maili dotyczących tego produktu (zwłaszcza jeśli kupił już go gdzie indziej!).

Zamiast tego pomóż swoim subskrybentom poszerzyć wiedzę na temat produktów uzupełniających. Wykorzystaj e-mail jako narzędzie, które pomoże im podjąć świadomą decyzję o skorzystaniu z Twojej oferty up-sellingowej. Tutaj potrzebujesz narzędzia, które pozwolą na inteligentną segmentację listy kontaktów i zaawansowaną personalizację Twoich e-maili.

5. Zaoferuj swoim subskrybentom coś ekskluzywnego.

Jeśli ludzie podali Ci swój adres e-mail, aby otrzymywać wysokiej jakości treści, dlaczego nie dać im w zamian czegoś ekskluzywnego? Od czasu do czasu tego właśnie oczekują.

W zależności od ich preferencji oraz przyzwyczajeń zakupowych zaoferuj im specjalny rabat na określoną kategorię produktów lub darmową dostawę. Nie tylko pozostaną na Twojej liście mailingowej, ale także z podekscytowaniem będą otwierać każdą nową wiadomość e-mail, którą do nich wyślesz.

Podsumowanie

Świat się zmienia, ale jeśli chodzi o komunikację e-mail marketingową, spersonalizowana, dobra jakościowo treść jest nadal najważniejsza. Upewnij się, że Twój sklep e-commerce posiada narzędzia, które pozwalają na zaawansowaną segmentację list kontaktów, a także na zaawansowaną personalizację wysyłanych e-maili. Oparcie się na danych w komunikacji marketingowej to najlepszy sposób na zmniejszenie liczby wypisujących się kontaktów do minimum.

Interesuje Cię pełna wersja naszego raportu pt. “Jakie e-maile chcą otrzymywać od Ciebie klienci w 2021 roku?”? Możesz ją pobrać tutaj.

Napisał
Jarek Wasielewski
Digital Content Specialist w ExpertSender
Po godzinach: lokalny historyk. Fan kontrabasu.
 
 
 
Zobacz jak to działa
Przekonaj się, jak możesz zwiększyć zyski korzystając z platformy do multichannel marketing automation ExpertSender.
Zapytaj eksperta
Demo ExpertSender