WebinarDlaczego SMS-y w automatyzacji marketingu są jak turbodoładowanie w samochodzie?

4 podstawowe zasady marketing automation SMS w e-commerce

Odpowiadasz za komunikację marketingową w sklepie e-commerce, korzystasz z którejś z popularnych platform do marketing automation, a wśród wykorzystywanych przez Ciebie kanałów komunikacji jest również SMS? To doskonale! Ale czy masz pewność, że realizujesz wysyłki SMS-ów we właściwy sposób?

Wiodące sklepy internetowe osiągają współczynnik otwarć wiadomości SMS (open rate) na poziomie aż 98%! Jak to możliwe? To prawda, że wiadomości tekstowe są znacznie bardziej zauważalne niż wiadomości odbierane poprzez jakikolwiek inny kanał komunikacji, ale jednak sukces zależy tu w dużej mierze od umiejętnego zaprojektowania komunikacji SMS-owej i jej zgrabnego wykonania.

Oto 4 proste zasady, które pomogą Ci tworzyć udane kampanie marketing SMS.

1. SMS marketing bez spamu

To powinno być dla Ciebie oczywiste, ale na wszelki wypadek to podkreślę: wysyłaj SMS-y do swoich subskrybentów jedynie wtedy, gdy rzeczywiście masz im do przekazania ważne informacje. Ważne, czyli takie, z którymi wiąże się realna korzyść i które wymagają działania z ich strony, np. powiadomienie o specjalnej wyprzedaży błyskawicznej albo wysyłka kodu rabatowego o krótkim czasie ważności. Rób nie więcej niż 4 wysyłki SMS-ów w miesiącu.

Traktując ten kanał komunikacji jak broń specjalną, używaną rzadko, z rozwagą i w sytuacjach naprawdę wyjątkowych sprawisz, że Twoi odbiorcy nie będą ignorować Twoich SMS-ów, a wręcz przeciwnie – będą oczekiwać każdej wiadomości z ekscytacją! Będą się im one kojarzyć ze specjalną okazją, której lepiej nie przegapić.

2. Wysyłaj SMS-y krótkie i jasne

Pamiętaj, że nie wysyłasz swoim subskrybentom eseju ani opowiadania. To jest komunikacja marketingowa. Twoje SMS-y powinny być krótkie, jasne i na temat. Musisz zmieścić się w 160 znakach, ale jeśli potrafisz zrobić to w jeszcze mniejszej ich liczbie, to nawet lepiej. W swojej komunikacji bądź dowcipny/-a, ale unikaj niezrozumiałych skrótów, emotek i WIADOMOŚCI PISANYCH TEKSTEM DRUKOWANYM. Unikaj także natrętnej sprzedaży – prowadź dialog, traktuj swoich subskrybentów z szacunkiem.

Pamiętaj też, aby zawsze podawać datę ważności przesyłanego kuponu zniżkowego, anonsowanej promocji czy co tam też zawiera Twoja wiadomość. To skłoni użytkowników do natychmiastowego działania. Twoi odbiorcy powinni od razu wiedzieć, od kogo i dlaczego otrzymali daną wiadomość, jaką przynosi im ona korzyść oraz jak powinni na nią zareagować (kliknięcie w link i przejście do sklepu, zalogowanie do aplikacji, dokończenie przerwanej transakcji itd.).  

Ponadto, jeśli w wiadomości SMS zawierasz kod promocyjny – a jest to bardzo dobry pomysł! – to rozważ użycie obrandowanych adresów URL. Takie linki dodatkowo zwracają uwagę odbiorców, zwiększając szanse na to, że podejmą oczekiwane przez Ciebie działanie. 

3. Wysyłaj pojedyncze wiadomości SMS 

Projektując kampanie SMS-owe nie idź na łatwiznę i nie korzystaj z masowej wysyłki tego samego komunikatu do wszystkich subskrybentów, bez rozróżnienia kim oni są i co o nich wiesz. Zbierasz na ich temat całkiem sporo danych, prawda? To wykorzystaj tę wiedzę, aby podnieść skuteczność swoich działań. Posegmentuj użytkowników według wspólnych cech i przygotuj kilka wersji komunikacji, po jednej dla każdego z segmentów. Na ile to możliwe, postaraj się traktować każdego użytkownika indywidualnie i – nawet jeśli robisz masową wysyłkę do tysięcy numerów w bazie – korzystaj ze spersonalizowanych komunikatów, czyli takich, które opierają się na preferencjach zakupowych i zachowaniach w Twoim sklepie internetowym konkretnych subskrybentów. 

Możesz też wykorzystywać okazję, by zaskakiwać wybranych klientów – zwłaszcza tych najaktywniejszych, tj. kupujących najczęściej bądź wydających najwięcej w Twoim e-sklepie – wysyłką np. indywidualnych kodów promocyjnych w ich urodziny lub rocznicę pierwszego zakupu. To sprawi, że poczują się docenieni i będą chcieli pozostać z Twoją marką czy sklepem na dłużej. Nie wierzysz, że to działa? Jeden z naszych klientów, polska marka MK Fresh, osiągnął aż 67% wzrost wartości zamówienia (OV), 34% wzrost współczynnika klikalności (CTR) i 33% wzrost współczynnika konwersji (CVR) dzięki przeprowadzeniu kampanii polegającej na wysyłaniu klientom kodów rabatowych w rocznicę pierwszego zakupu! 

4. SMS marketing to element większej całości 

Projektując komunikację SMS-ową pamiętaj, że ten kanał w pojedynkę nie przyniesie Ci wzrostu ilości i wartości zamówień, ani nie zbuduje lojalności istniejących klientów. Wiadomość SMS to tylko jedno z narzędzi. Upewnij się, że w swojej strategii marketingowej uwzględniasz również inne kanały, takie jak email, mobile czy powiadomienia web push. Ostatecznie to komunikacji wielokanałowej służą rozwiązania do marketing automation.

Otocz swoich subskrybentów spójną wielokanałową komunikacją marketingową, zbudowaną ze spersonalizowanych treści, która sprawi, że pozostaną zaangażowani w Twoje wiadomości i będą chcieli dokonywać u Ciebie kolejnych zakupów. 

A jaki jest Twój SMS marketing? 

Mamy nadzieję, że jeżeli do tej pory korzystałeś/-aś z automatyzacji marketingu w ograniczonym zakresie, tj. wysyłałeś/-aś wiadomości jedynie poprzez email czy mobile, to teraz masz jasność, dlaczego włączenie do tego zestawu komunikacji SMS jest konieczne. Jeżeli zaś robiłeś/-aś to bez uwzględnienia czterech powyższych zasad, to od teraz zaczniesz się ich trzymać.

A jeśli korzystasz już z SMS-ów w swojej wielokanałowej komunikacji z powodzeniem, to chcielibyśmy się dowiedzieć się: jakie techniki wypróbowałeś/-aś do tej pory i jaka była ich skuteczność? Daj nam znać koniecznie!

Chcesz wzbogacić swoją komunikację o spersonalizowane wiadomości SMS?
Dowiedz się, co możemy zaproponować Twojemu sklepowi e-commerce!
ZAPYTAJ EKSPERTA
Napisał
Jarek Wasielewski
Digital Content Specialist w ExpertSender
Po godzinach: lokalny historyk. Fan kontrabasu.
 
 
 
Zobacz jak to działa
Przekonaj się, jak możesz zwiększyć zyski korzystając z platformy do multichannel marketing automation ExpertSender.
Zapytaj eksperta
Demo ExpertSender