WebinarZwiększ sprzedaż w eCommerce dzięki single customer profile!

3 wskazówki dla Twojego sklepu eCommerce w 2020 roku

W jakim kierunku podąży w kolejnych miesiącach eCommerce? Rynek ten, w miarę upływu czasu, generuje coraz większe przychody, warto więc przyjrzeć się bliżej nadchodzącym trendom na 2020 rok.   

Rzućmy więc okiem na dane, które w ciekawy sposób przybliżają temat i pomogą Ci zdecydować, w które obszary eCommerce najbardziej opłaca się zainwestować czas i wysiłek w nadchodzącym roku.  

1. Telefon (wciąż) rządzi 

Ilość transakcji dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych, stanowiących sporą część całkowitej sprzedaży w e-sklepach, wzrasta z roku na rok. Smartfony stały się nieodłącznym elementem współczesnego życia, pomagając nam na coraz to nowsze sposoby – weźmy chociażby możliwość bezgotówkowych płatności. Twórcy mobilnych aplikacji zakupowych wciąż jednak udoskonalają swoje produkty, dążąc do zapewnienia jak największej wygody użytkowania, co w naturalny sposób czyni smartfony coraz częściej wybieranym narzędziem do robienia zakupów w sieci. 

Sklepy eCommerce powinny więc nie tylko postawić sobie za główny cel stworzenie aplikacji mobilnej, ale też uwzględnić komunikację z wykorzystaniem tego kanału na każdym etapie lejka sprzedażowego. Jak pokazują powyższe wykresy, przewiduje się, że w kolejnych latach transakcje zakupowe dokonywane będą w dużej mierze właśnie za pomocą urządzeń mobilnych, stąd zarówno wiadomości SMS wysyłane w odpowiednim czasie, jak i spersonalizowane, responsywne kampanie e-mailowe mogą przyczynić się do wzrostu tegorocznych przychodów. 

2. Nie ignoruj siły social media  

A gdyby tak móc zwiększyć sprzedaż i jednocześnie zadbać o komunikację z klientem? Nic prostszego – nawet sklepy eCommerce mogą wykorzystać w tym celu moc mediów społecznościowych. Zaledwie rok temu 55% zakupów dokonywano właśnie za pomocą social mediów, możemy więc spodziewać się stale rosnącej liczby klientów korzystających z tego kanału.  

Media społecznościowe nie tylko wspierają sprzedaż bezpośrednią, ale też pozwalają Ci dotrzeć do potencjalnych klientów dzięki odpowiednio dopasowanym reklamom. Dobrym przykładem jest narzędzie do monitorowania mediów społecznościowych Facebook Audiences, które możesz zintegrować ze swoją wielokanałową platformą i wykorzystywać zebrane informacje o użytkownikach Twojej strony do stworzenia odpowiednich segmentów i odpowiadających ich kampanii. Facebook wyświetli spersonalizowane reklamy każdemu użytkownikowi, który wcześniej odwiedził Twoją stronę, co oznacza jedno: dotrzesz do odpowiednich osób z odpowiednim komunikatem, w odpowiednim czasie. 

3. Wzbogać swoją strategię komunikacji o chatbota  

W jakim celu? Po to, aby maksymalnie skrócić czas reakcji i poprawić customer experience. Chatboty wyłapują kluczowe informacje i pozwalają Ci odpowiedzieć na zapytanie w zaledwie kilka sekund, co jest doskonałym sposobem na skrócenie ścieżki zakupowej. Co więcej, efektywność narzędzia można zwiększyć poprzez wykorzystanie spersonalizowanych danych tak, aby klienci otrzymywali błyskawiczne odpowiedzi, czy też składali ekspresowe zamówienia. Chatbot potrafi wygenerować indywidualne oferty w mgnieniu oka, w oparciu o sam adres email użytkownika, wystarczy więc połączyć jego umiejętności z preferowanym kanałem komunikacji Twojego potencjalnego klienta – i plus sto do atrakcyjności Twojej marki w social mediach gwarantowane!  

Podsumowanie 

Stawiając na nowoczesną technologię i strategię wielokanałową jedyne, co ryzykujesz, to rozwój Twojego biznesu! W 2020 roku skup się na komunikacji z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, social media i chatbotów, pamiętając przy tym, że Twoi klienci najprawdopodobniej korzystają z więcej niż jednego kanału. 

Wszechobecność zwiększa szanse na zidentyfikowanie potencjalnych klientów w odpowiednim czasie i dotarcie do nich z właściwym, indywidualnie dopasowanym do odbiorcy komunikatem. Upewnij się zatem, że wykorzystujesz w swoich ofertach zaawansowaną personalizację, tak, aby klienci natychmiast zauważyli interesujące ich produkty. Dzięki temu zapewnisz im unikalne doznania zakupowe, a sobie – wzrost liczby udanych transakcji.  

Jak więc planujesz wykorzystać potencjał urządzeń mobilnych w 2020 roku? Podziel się z nami swoimi pomysłami! 

Jarek Wasielewski
Napisał
Jarek Wasielewski
Digital Content Specialist w ExpertSender
Po godzinach: lokalny historyk. Fan kontrabasu.
 
 
 
Zobacz jak to działa
Przekonaj się, jak możesz zwiększyć zyski korzystając z platformy do multichannel marketing automation ExpertSender.
Zamów demo
Demo ExpertSender